دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه


آنچه در ذیل می آید ترجمه متن نامه حضرت فاروق اعظم، عمربن الخطاب خلیفه دوم پيامبر بزرگ اسلام – صل الله عليه وسلم - به یزدگرد سوم ساسانی است. نسخه اصلی این نامه در موزه لندن نگهداری می شود. زمان نگاشته شدن این نامه مربوط می شود به پس از جنگ قادسیه و پیش از جنگ نهاوند و در اين اين جنگها بود كه دودمان ساسانيان متكبر و فاسد و سلسلة سلطنت و امپراتوري جابرانه و استثمار گر فارسيهاي آتش پرست از عرصة گيتي به دست پرتوان مجاهد مردان اسلام، برچيده شد و سرزمين فارس و متعاقب آن خراسان آغوش پرمهر خود را به روي فرزندان طهارت و پاكي گشود و جهان از لوث وجود آتش پرستان فارسي پاكيزه گرديد و زنجير هاي اسارت و برده گي به غيرالله، از دست و پاي توده هاي اسير و دربند اين مرزو بوم گشوده گشت و به گفتة ربيع بن عامر يك تن از فرماندهان مسلمان كه قبلا رستم فرماندة فارسي را مورد خطاب قرار داده بود كه ما آمده ايم تا شما را از جور اديان به عدالت اسلام رهنمايي كنيم و از تگناي دنيا به فراخناي آخرت بكشانيم و از برده گي سلاطين و پرستش اصنام به عبادت رحمن راه تان نماييم ، اين توده هاي عظيم به اين فيض بزرگ رسيدند و سالياني دراز از اين موهبت و شرف بزرگ نصيب و حظ فراوان بردند،طوريكه در متن نامة حضرت فاروق اعظم نيز اين موضوع به صراحت تذكر يافته است.
و اما سران فارسيهاي ذليل، كه نتوانستند در جبهة روياوري با وجود كثرت عده و عده شان در مقابل ايمان عمري تاب مقاومت بياورند، بعد از شكست ننگين شان دست از توطئه و دسيسه نا جوانمردانه برنداشتند، تا اين كه نامردانه آن سردار دلاور و آن رهبر والاشان و كم نظير تاريخ را به دست ابولولوي مجوسي به شهادت رسانيدند و بزرگترين فاجعة را براي امت اسلامي تحميل كردند و سلسلة دسيسه چينيهاي خطرناك اين عناصر پليد همچنان ادامه داشت تا در زمان خلافت حضرت عثمان و علي رضي الله عنهما- عنصر يهودي ديگري به نام عبدالله بن سباء نيز به اينان پيوست و اين فساد پيشه گان، محبت دروغين اهل بيت پيامبر را بهانه ساخته و هر روز يك مفسده را در ميان امت گستردند و در نهايت جريان رافضه را تحت نام تشيع كه به معني پيروي از علي ابن ابي طالب رضي الله عنه – است ايجاد كردند.
اين عناصر شرور در طي قرنها انگل وار زيستند و دسيسه چيدند، با دشمنان اسلام از جمله صليبيهاي كافر ساختند و بر مسلمانان تاختند سپس با تاتار مغول يك دست شدند و بغداد پايتخت امارت اسلامي را به تصرف خود در آوردند و همچنان اين جريان ناپاك، به حيات ننگين خود در فضاي تاريك و درهم و برهم روزگار ادامه داد، تا پس از قرنها و تحولات فراوان حكومت اسماعيل صفوي در فارس توسط ترك تباران رافضي و به همكاري مستقيم نيروي هاي صليبي درگير با امت اسلامي، به ميان آمد و اين اراذل بودند كه در آن فضاي مكدر و تيرة كه امت پارچه پارچه بود و ياوري براي نصرت و ياري برايش سراغ نميشد، از فرصت استفاده كردند و با زور خنجر و سلاخي تفكر شيعي را در ميان مردم اهل سنت و جماعت فارس و خراسان، به زور رايج كردند و در اين بين صدها هزار عالم برجسته و انسانهاي مظلوم اين دياران به دست آن جابران خون آشان رافضي، به زمين ريخت تا در نهايت مردم تن به شيعه گري دادند و شد آن چه شد؟
منظور اين است كه تا به اكنون بر مبناي تفكر رافضي، كينة اصحاب پيامبر از جمله حضرت عمر فاروق كه فاتح سرزمين فارس شمرده ميشود در قلبهاي اين سيه دلان كور چشم، سايه افگنده است و به بهانة محبت اهل بيت پيامبر، عقده ها و كينه هاي ديرينة مجوسيان آتش پرست، همچنان بر ضد اسلام و اصحاب پيامبر، كه اسلام را به ما رسانيدند، هر روز به گونة بر ضد امت اسلامي در كشوري كه اكنون ايران خوانده ميشود، توسط عده اي اظهار و ابراز ميگردد.
اما خوشبخانه ايران ميرود كه كم كم دوباره به اصل خويش بازگردد و ايرانيان باشرف ميروند كه كم كم بار ديگر خود را در خط نياكان مومن خويش همچون حافظ و سعدي و مولانا و فردوسي و غزالي و امام فخرالدين رازي و مسلم بن حجاج نيشابوري و عطار و هزاران فرهيختة ديگري قرار دهند كه روزي بزرگترين افتخار روي زمين بودند و ديگر ملت ايران نميتواند با اين همه خرافاتي كه به نام دين به اين ملت بيچاره تحميل شده است گردن نهد، مردم ايران در حال بازگشت به ريشه هاي اسلامي خود اند و هر گز نميتوانند بيش از اين ، اسلام اصيل و ساده و منور را كه براي شان فرهنگ، و ادب و تمدن و اقتصاد با شكوه را هديه كرد، با شيعة گري متعفن و گنديده و كثيف و آميخته با هزاران دروغ و خرافات و بدعات و حتي مجوسي گري جاهلانه و احمقانه ، عوض نمايند و اجازه دهند تا مشتي استفاده جوي رند مفسد،به نام خمس مال شان را بربايد و به نام صيغه به ناموس شان تجاوز كند و به نام دين اعتقادات شان را به خرافات و مزخرفات آلوده نمايد. با اميد به آن كه روزي شاهد بازگشت اير ان به سمت اسلام اصيل و بي غش باشيم اينك نامة متين و استوار حضرت عمر فاروق را به خدمت شما پيشكش ميكنيم، البته جواب اين نامه به حدي رسوا و بي محتواست كه من حتي گمان نميكنم آن را يزدگرد نوشته باشد، چرا كه وي در شرايطي نبود كه بتواند تصميم به نوشتن چنين نامه اي بگيرد، اين نامه حاوي يك مشت چرند پوچ و بي اساس است كه ولو آن را يزدگرد هم نوشته باشد، نشان از فكر بيمار و غرور كاذب قومي ميدهند كه از شدت ناتواني وقتي از حريف لت ميخورد ، لب به تهمت و فحش و ناسزا گويي گشوده و به اين ترتيب ميخواهد تا شكست مفتضحانة خود را جبران نمايد.
وگر نه چيز هاي در اين پاسخ ادعا شده است كه هيچك نميتواند واقعيت داشته باشد مانند اينكه مسلمان چور و چپاول ميكنند، و يا به زنان مردم تجاوز ميكنند، و يا اسيران را ميكشند و يا خانه هاي مردم را ويران ميكنند. تاريخ شاهد است كه هيچ سپاهي مانند سپاه مسلمانان به اخلاق نيك و شايسته مسلح نبودند و همان اخلاق و روية نيك با مردم سرزمينها و پيام واضح و آشكار شان بود كه قلبها را قبل از رسيدن شان فتح ميكرد! و اين مسلمانان بودند كه بزرگترين و شكوهمند ترين تمدن اسلامي را به ميان آورند كساني كه ميخواهند بدانند بايد كتابهاي مانند تمدن عرب نوشتة گوستاولوبون فرانسوي و يا تاريخ تمدن اسلامي جورجي زيدان را بخوانند كه مقام مسلمانان را در تاريخ بدانند!
و چنين كساني بايد بدانند كه اگر جباراني به مثل شاه ساساني يزدگرد در ميان مردم خود جايي ميداشتند و محبوبيتي كسب ميكردند، نبايد به وسيلة آسيابان فارسي به درك واصل ميشد و يا بايد توده هاي مليوني انسانهاي در بند اين سرزمين ها از آنان حمايت ميكردند!
به همه حال چون از نظر كارشناسان نيز جوابيه يزدگرد واقعي به نظر نميرسد ما براي شناخت حركت مسلمانان و هدف شان از گسترش دايرة حكومت و حاكميت الله ، فقط نامه تاريخي حضرت عمر رضي الله عنه را در اين جا به نشر ميسپاريم . البته اگر نظراتي در اين باره مطرح شد حاضر به پاسخ دهي هستيم.
به نام الله بخشندة مهربان!
از عمر بن الخطاب خلیفة مسلمین به یزدگرد سوم شاه پارس!یزدگرد! من آیندة روشن برای تو و پيروانت نمی بینم، مگر این که پیشنهادم را بپذیری و اسلام آوري.
تو در گذشته بر نصف جهان حکم میراندی ولی اکنون که سپاهیان تو در خطوط مقدم جنگ شکست خورده اند و ملتت در حال فروپاشی است، من به تو راهی مينمايم تا جانت را بدان وسيله از هلاكت برهاني!راه آن است كه به الله يگانه، ايمان آوري و به آيين يكتا پرستان در آيي و فقط به پرستش و عبادت الله يكتا كه آفرينندة همه موجودات است روي آوري! رسالت ما به تو و به همة جهانيان رسانيدن پيام جاودانة اوست، او كه خداي راستين و شايسته است!
اي يزدگرد!
از پرستش آتش دست بردار و به ملت خود فرمان بده که آنان نیز از پرستش آتش که امري ناشايست ميباشد دست بردارند، با ما همراه شو و الله بزرگ را كه خداي راستين و آفريدگار هستي است پرستش كن! از مسير كفر و گمراهي برگرد و فقط به فرمان الله گردن بگذار و مسير اسلام را به عنوان راه نجات در پيش گير و مسلمان شو و فقط الله بزرگ را منجي خودت قرار بده.
بدان كه با اين كار زنده گي خود را نجات ميدهي و صلح و آشتي را براي پارسيان به ارمغان مي آوري! يقينا در اين وضعيت بهترين انتخاب براي عجمها، اسلام آوردن توست. الله اكبر
خليفة مسلمين عمر بن الخطاب .

60 نظرات:

خالد گفت...

بي جهت نيست ايرانيها اين قدر با حضرت عمر فاروق دشمني دارند.
با نام عمر كينه قديم است عجم را
زيرا كه عمر كند زبيخ ريشة جم را

sohaib گفت...

پيامبر اسلام صل الله عليه وسلم در بارة سيدنا عمر ميفرمايند: در راهي كه عمر قدم ميگذارد شيطان از آن فرار ميكند.
و ميفرمايند:در اقوام گذشته مردمي بودند كه گمان ميرفت با وحي الهي سخن ميگويند، عمر نيز از آن جمله است.
و ميفرمايند: اگر بعد از من رسولي ميبود عمر بود.

كاظم گفت...

فردوسي ميفرمايد:
عمر كرد دين نبي آشكار
بياراست دنيا چو باغ بهار
سلام خدا بر روان پاك عمر عليه السلام باد .

میثم گفت...

چه کسی میتونه به من کمک کنه که این جمله را چه کسی و در چه موردی و در چه زمان مهمی گفته است ؟؟؟؟؟؟

من کنت مولا فهذا علی مولا

میثم گفت...

به یه نفر گفتن جدول ضرب بلدی؟
گفت: آره
گفتن : 5*5 میشه چند؟
گفت : 25
گفتن : اشتباه گفتی.
گفت : مطمئنام
گفتن : صبر کن تا بفهمی چرا میگیم اشتباه گفتی و دوباره پرسیدن4*4 میشه چند؟
گفت : 16
گفتن : بازم اشتباه گفتی.
گفت : مطمئنام
.
.
.
و خلاصه این روش تا ضرب 2*2 ادامه پیدا کرد.
.
.
.
.
گفتن : 2*2 چنده؟
گفت : میشه 5
گفتن : ها,دیدی اشتباه کردی.تو5*5 را گفتی,4*4 را گفتی,3*3 را گفتی و درست گفتی ولی 2*2 را 5 گفتی.
پس از بیخ خطا کردی.بیخ کارت اشتباه بوده.همه را درست گفتی اما اولی را اشتباه گفتی.

اگر چه از منطق به اندازه ی 6 واحد درسی دانشگاهی می دانم ولی با همین اطلاعات کمم معنی و مفهوم غصب حکومت را به سادگی می دانم.

حالا شما بگو ببینم که غصب حکومت اشتباه هست یا نیست ؟؟؟؟؟

جواد گفت...

شما لطفن به من بگو: اين جمله نهج البلاغة را حضرت علي كرم الله وجهه در مورد چه كسي گفته:
لقد:« لله بلاء فلان! لقد قوم الاود وداوی العمد واقام السنه وخلف البدعة. ذهب نقی الثوب، قلیل العیب، اصاب خیرها وسبق شرها، ادی الی الله طاعته واتقاه بحقه ...» یعنی:( خدا جزای خیر دهد فلان؟؟!!را، کجی را راست کرد و درد ها را درمان نمود، سنت پیامبر را بر پاداشت و بدعت ها را در پی انداخت، پاکدامن از دنیا رفت، با عیبی اندک، از خلافت، خیر آن را گرفت و از شر آن پیشی جست، حق طاعت الله را به جای آورد و تقوای الهی را کما حقه مراعات کرد...)

كاظم گفت...

آقا جواد: اين سخن مولا علي در بارة عمر است! اي كاش ما شيعيان يك قدم در پي مولا ميرفتيم.

كاظم گفت...

البته با اين تصحيح كه، لله بلاء فلان يعني از مصيبت مرگ عمر به خدا پناه ميبرم است.

ایرانی گفت...

آخه ابله تو که از ترس حتی جواب یزدگرد رو هم نمیتونی بذاری تا مردم خودشون قضاوت کنن غلط اضافه هم نکن و خفه شو.

ناشناس گفت...

آقاي ايراني!
اين آخرين منطق رافضي و زردتشتي است!
اگر بگويم ابله پدرت است خوشت مي آيد؟ اما من در عوض به تو توصيه ميكنم كه مطالعه كني و قبل از وقت ديگران را به دروغ گويي متهم نسازي!
در ثاني چون جواب يزگرد موثق نيست آن را منتشر نكرديم وگر نه در انتشار آن نيز چيزي به جز رسوايي براي زرتشتيان باقي نميماند. در ضمن ما فرزند ترس نيستيم، اين را نيز ميتواني با مطالعه بفهمي!
يك نكتة ديگر فكر ميكنم تو كسي جز دكتور كاوند يا بچه مرشدش نيستي!كه از ميدان مناظرة علمي فرار كرده و اكنون كارت به فحش و دشنام كشيده است.

كاظم گفت...

به اين آقاي ايراني! توصيه ميكنم شعر رافضه در نگاه بزرگان رو بخونه!

ولید گفت...

خودتون اهانت به شیعه وعلمائشون را در اول کلامتون شروع کردید حالا کار به اینجا رسیده دست بردارید شمارا به خدا

جواد حميد گفت...

سلام بر عزيزان و مخصوصا آقاوليد گل!
من هر صحبتي را كه در آن فحش و ناسزاگويي به كار رفته باشد حذف ميكنم. آن دوست سركوچگي كه خود را ميثم مينامد و معلوم ميشود تربيت فاميلي و خانواده گيش چندان بالايش اثر گذار نبوده و كاري جز فرورفتن در ...ديگران ندارد، اگر همچنان بي ادبي كند، جايش اين جا نيست اما نظر علمي همه را بر روي چشم منتشر ميكنيم و هيچ مسالة هم نداريم.
و اما عمر كه اين قدر مورد بيمهري رافضه قرار دارد، داماد علي است شوهر ام گلثوم دختر حضرت فاطمه سيدة زنان بهشت است! چراشيعه برايش توهين ميكند. آن هم بر اساس دروغهاي من در اوردي كه اظهر من الشمس است؟

ناشناس گفت...

چرا سوال علمی بنده را که در کتابهای شماست جواب ندادی چون درباره عمر بود میترسی نه؟کارشما همیشه همین بوده در طول تاریخ حداقل خودت مراجعه کن حقیقت راببین فحش که ندادیم سوال کردیم
***درکتابهای ما اصلا دختر فاطمه زهرا سلام الله علیها یاد نشده بلکه آمده است که بعد از مرگ عمر علی دست ام کلثوم را گرفت وبه خانه آورد واین دروغهااز کتابهای شماست ماقبول نداریم ضمناخودتان میگویید وقتی عمر مرد ام کلثوم بالغ نبودوخودتان میگویید واین یعنی دختر فاطمه زهرا س نبوده می فهمی بلدی یا نه بلکه دختر اسماء وابی بکر که دختر خوانده ومحرم مولا علی ع بوده است .زود باش دلیل بیار

جواد گفت...

سلام بر دوستان خوبم.
خوب حالا شد، اما هنوز هم مشكل شما رفع نشده است به شما توصيه ميكنم كمي با ادب باشيد.خدا هدايت تان كند.
و اما:
شما قبلا گفته بوديد كه آن حرف نهج البلاغه در مورد حضرت عمر نيست و فقط محمد عبده گفته است كه او هم سني است و علماي آن را قبول ندارند. شما ميتوانيد به كتاب شيعة علوي و صفوي مرحوم شريعتي مراجعه كنيد و ببينيد ايشان چه گفته اند!
دوم:ابن میثم بحرانی از علمای بزرگ شیعه در شرح نهج البلاغه بعد ذکر اینکه بعضی علما از لفظ فلان ابوبکر را مراد داشته اند و بعضی عمر را میگوید: (من این را میگویم که ارادت علی به ابوبکر واضح تر از ارادت وی به عمر بود!)و شما اگر به شروح نهج البلاغه مراجعه كنيد در آن جا اكثر شارحين اين قول را تاييد ميكنند.
ثالثا: اگر منظور از اين قول حضرت عمر نبود چرا نام نفر حذف شده و به جاي آن گذاشته اند فلان!
و اما در بارة ازدواج حضرت عمر با ام كلثوم دختر حضرت علي بايد بدانيد كه اين ازدواج صورت گرفته است،وحضرت عمر از اين زن پسري به نام زيد دارد كه نوة حضرت علي رضي الله عنه است.براي اين كه اين مطلب را بهتر بفهميد به شما توصيه ميكنم به اين آدرسها مراجعه فرماييد:
- فروع كافى، كتاب الطلاق، ج‏6، ص‏115- الإستبصار، طوسى، أبواب العدة، باب المتوفى عنها زوجها، ج‏3، ص‏353- تهذيب الأحكام، كتاب الميراث، ج‏9، ص‏262- حقيقةالشيعة، مقدّس اردبيلى، ص‏277، چاپ تهران - مجالس المؤمنين، شوشترى، ص‏85-82-76 - منتهى‏الآمال، شيخ عباس قمى، ج‏1، ص‏186، فصل‏6، تحت عنوان «ذكر أولاد أميرالمؤمنين»، چاپ قديم ايران.

نذير احمد گفت...

اين هم سخن ديگري از علي مرتضي به عمر فاروق كه در نهج البلاغه آمده است،آن وقتي كه در باب جنگ با فارسيان عمر با علي مشورت كرد و علي مرتضي خطاب به ايشان فرمود:
خداوند، براى پيروان اين دين، بر عهده گرفته است كه حوزه دينشان را مستحكم گرداند و حريم اسلام را از تعرض خصم مصون دارد. آن خداوندى، كه ياريشان كرد و هنوز شمارشان اندك بود و كس به ياريشان برنمى خاست و آنان را از دشمنانشان حفظ كرد و حال آنكه، آنان را شمار اندك بود و توان دفاع از خود را نداشتند. اوست كه زنده است و نمى ميرد. اگر تو خود به سوى دشمن روى و خود با دشمن روياروى شوى، اگر مغلوب گردى، مسلمانان را تا اقصا بلادشان پناهگاهى نمى ماند و بعد از تو مرجعى ندارند كه به آن باز گردند. پس مردى سلحشور را به سوى ايشان بفرست و سپاهى گران همراه او كن كه هم جنگ آزموده باشند و هم نيكخواه اسلام. اگر خداوند پيروزش گرداند كه اين همان است كه تو خواسته اى و اگر كار را گونه اى ديگر افتاد، در آن حال، تو پناه مردم و مرجع مسلمانان خواهى بود.
آي مسلمانان شيعه و سني ، چرا باهم اختلاف ميكنيد، اين بزرگان را نگاه كنيد كه چقدر باهم صميمي و خيرخواه هم ديگر بودند و نسبت به هم چه نظري داشتند! شيعه بايد از خود بپرسد آيا يك دشمن به دشمن خود چنين مشوره ميدهد!! سبحان الله كه ما چقدر گمراهيم!

ناشناس گفت...

اولا درباره عمر جوابم ندادی بلکه حذفش کردی والحال از کتابهای شمابود.
****ثانیا صاحب نهج البلاغه فلان را معین نکرده وهمه متاخر بوده اند وبعنوان نقل قول از امثال محمد عبده ذکر کرده اند واگر هم قبول کنیم که منظور عمر بوده علماء درایه مقرر کرده اند که در تعارضات احادیثی که سندا صحیحند ارجح متواتر است نه نادر واحادیث شیعه متواتر است در دشمنی مولا علی ع با عمر. می فهمی؟
ونیز بدانکه فلان در کتب شیعه فراوان است آیا همه اش عمر است.
****ثالثا در مصادر داده شده هیچ دلالت حاکی ازاینکه دختر فاطمه زهرا س بوده وجود ندارد ودر آن زمان فقط دختر ابابکرواسماء که اسمش ام کلثوم ودختر خوانده مولا بوده در منزل حضرت وجودداشته است.
ورابعا خداراشکر که شخصی ایرانی وفارسی و منحرف از اسلام ونبوت ومعاد(در کتاب کویر و... )مثل شریعتی ، نزد شما مرحوم قرار گرفته است
@@@خداوند همه شمارا باهم وبهمراه عمر ویزید محشور فرماید.

مریم گفت...

ای آنکه اسمت را جواد گذاشته ای
اگه فاطمه زهرا سیده زنان بهشت است
چرا عمرتان اورا بین در ودیوار به شهادت رساند ومحسنش را سقط کرد میخای اسم کتابهاتون را بذارم؟مثل همیشه طفره نری فقط بگو عمر کشت یا نه؟بله یا خیر رو بگو بعد هرچی دلت خاست مزخرف کن

جواد حميد گفت...

آقاي ناشناس!شما رافضيها كساني هستيد كه يكسر قرآن را مطابق به ميل خود تفسير و تاويل ميكنيد و اگر خود سيدنا علي هم تشريف بياورند و به شما بگويند كه من با عمر كينه اي نداشتم و عمر داماد من است شما قبول نميكنيد و مثال شما به همان كسي مي ماند كه در باره اش گفته اند: وقتي حيانداري هر كاري ميخواهي بكن! شما از من سند خواستي من سند برايت آوردم آن گاه ليت لعل ميكني! تو برو حسابت را باخودت تصفيه كن! تو آن قدر قلبت سياهي گرفته است كه اصلا توان دريافت حق در آن نيست از خدا ميخواهم كه زنگار قلبت را بزدايد و در مسير حق هدايتت كند. آيا از خود پرسيده اي چرا حضرت علي نام فرزندانش را ابوبكر و عمر و عثمان گذاشت؟ ميتواني به مطلب تحت عنوان : نام فرزندان اهل بيت در همين وبلاگ مراجعه كني! و حتي ميتواني آن را نيز انكار كني! تو حتي ميتواني بگويي كه خورشيد نيست!
از احاديث شيعه برايم نگو! كه بوي گند آن عالم را پركرده است! بزرگان شيعه در جهان به عنوان متخصصين دروغ بافي شهرة عالم اند! كتاب كافي شما بيش از ده هزار حديث جعلي دارد!و اين حرف را آقاي آيت الله صالحي نجف آبادي در كتاب غلو گفته است! ايشان را نيز تكفير كن! لهذا من آن قسمت از احاديث شما را مي پذيرم كه مطابق به قرآن و سيرة اهل بيت و واقعيتهاي موجود باشد و هرچرندي را به عنوان حديث قبول نميكنم اين را به خاطر داشته باش.
واينك اين صحبت را نزد خودت نجزيه و تحليل كن وديگر آقاي دكتور قلابي كاوند! با من در اين باره حرفي نزني!باب ذكر أولاد أمير المؤمنين عليه السلام وعددهم وأسمائهم ومختصر من أخبارهم. فأولاد أمير المؤمنين صلوات الله عليه سبعة وعشرون ولدا ذكرا وأنثى: الحسن والحسين وزينب الكبرى وزينب الصغرى المكناة أم كلثوم، أمهم فاطمة البتول سيدة نساء العالمين بنت سيد المرسلين محمد خاتم النبيين صلى الله عليه وآله. ومحمد المكنى أبا القاسم، امه خولة بنت جعفر بن قيس الحنفية. وعمر ورقية كانا توأمين، وأمهما أم حبيب بنت ربيعة. والعباس وجعفر وعثمان و عبد الله الشهداء مع أخيهم الحسين ابن علي صلوات الله عليه وعليهم بطف كربلاء، أمهم أم البنين بنت حزام بن خالد بن دارم. ومحمد الاصغر المكنى أبا بكر وعبيدالله الشهيدان مع أخيهما الحسين عليه السلام بالطف، أمهما ليلى بنت مسعود الدارمية. ويحيى أمه أسماء بنت عميس الخثعمية رضي الله عنها. الارشاد شيخ مفيد

جواد گفت...

و اما مريم خانم كه فكر ميكنم همان آقاي كاوند باشي كه از ميدان مناظرة مستقيم در رفتي چون به فضل خداوند مفتضح شدي و اكنون كارت به اينجا كشيده است. به هرحال اين حدس است و اگر نباشي هم با آن يكي تفاوتي نداري! گوش كن!حتي بزرگان خود شما هم بر اين نظر اند كه كتاب سليم ابن قيس كه اين مزخرفات را در خود جمع كرده جعلي است! و هركسي كه اين حرف را زده باشد دشمن اهل بيت پيامبر و اصحاب ايشان است. چرا كه در آن هم به اميرمومنان عمر توهين شده است و هم به امير مومنان علي! يكي به ظلم ديگري به جبن متهم شده اند. در حالي كه تاريخ گواه است كه عمر نماد عدالت است و علي نماد شجاعت!
يك چيز ديگر نيز ميخواهم به شما بگويم و آن اين است كه اصلا علي ما غير علي شما و فاطمة ما غير فاطمة شماست. عبدالله بن سباي يهودي و بزرگان شما براي شما يك فيلم تخيلي ساخته اند و شما در ميان وهميات و خيالات باطل خودبه دور از واقعياتهاي زندهگي! سرگردانيد و حق از باطل تشخيص كرده نميتوانيد و گرنه آن چه من از درون كتابهاي خود شما به شما مثال آورده ام بايد براي قناعت شما كافي باشد. امامحبت باطل شما را از نگاه به حق باز داشته است. خداوند هدايت تان كند.

كاظم گفت...

استاد جواد حميد سلام خدا بر تو باد!
حجت رو بر رافضيها تموم كردي! اين كه قبولش ندارند به خود شون مربوطه! به اون خانم مريم ميگم كه مقالة يك بيعت دو روايت رو كه رو همين بخش وبلاگ حقيقت ايمان جاگرفته رو بخونه براش خوبه!

ناشناس گفت...

بازهم تكرار ميكنم اولا سوال علمي بنده درباره عمر را كه حذفش كرديد واز كتابهاي شماست جوابم ندادید
**ثانیا اتفاق علماء اصول ودرایه درباره این قاعده که گفتم جوابم چه شد؟ تابراتون مصدر از کتابهاتون بنویسم
**ثالثا یا نمیفهمید چه میگم یا خودتون را به آن راه میزنید،مامنکر اینکه حضرت فاطمه س دختری بنام ام کلثوم داشته نیستیم اما این ام کلثوم آن نیست.
***بنا بر قاعده مسلم الزام عقلی شما ملزم ومجبور هستید که برای محکوم کردن ما از احادیث خودمان ولو به قول شما (بوي گند آن عالم را پركرده است )بیاورید
لذاست که در احادیث ما درباره ازدواج عمر از ام کلثوم که دختر فاطمه زهرا س باشد ذکری نشده
بلکه در آن زمان دختر ابابکر واسماء که نامش نیز ام کلثوم است ودخترخوانده مولا علی ع که مجرد وغیرمتاهل بوده میباشد
***اگه راست میگی بیا خوب وبدون حذف مطالب جواب سوال های قبلی را بده تا بعدش یه ادله ای برات بیارم از کتابهاتون در باره اسمهای پسران مولا علی ع که شاخ در بیاری اما کم کم گر چه خودم اصلا نه وقت بحث با شما بیسوادها را دارم ونه حوصله

مریم گفت...

دیدی نتونستی جواب بله یا خیر بدهی اگه مردی بگو بله یا خیر تا کلمات علماءتان را بنویسم
آیا حضرت فاطمه س را عمر بین در ودیوار به شهادت رساند؟

یک معلم ومادر شهید مرزی گفت...

سلام به مریم خانوم گلم
از ناشناس هم کمال تشکر را دارم فقط خواستم بگم اینها اهل منطق وجواب نیستند
اینها فقط بلدند در مرزها آدم کشی کنند که میدانید واحتیاجی به شرح وبیان نیست
خدا بین ما وآنها حکم فرماید.

جواد حميد گفت...

آقاي ناشناس كاوند: نميدانم برايت چه بگويم. اول منكر دختر حضرت علي به نام ام كلثوم بودي و حال كه منكوب شدي باز دبه در ميآوري و ميگويي اين آن نبوده؟ خوب من با تو چه حرفي ميتوانم داشته باشم. كسي بيايد و بگويد كه مثلا حضرت پيامبر صل الله عليه وسلم، دختري به نام فاطمه نداشته اند كه به حضرت علي داده باشند!با اين گونه شخصي چه گونه بايد برخورد كرد؟!
و اما در مورد ازدواج علماي كه تو از آنان پيروي ميكني حتي گفته اند كه حضرت علي در عوض ام گلثوم جني را به شكل ايشان به حضرت عمر داد! و از اين حرفها زياد است برو مطالعه كن تا بفهمي!
و انگهي حضرت علي بيش از ده سال به امامت عمر نماز خوانده است! به اين نكته خوب توجه كن!
در ضمن نگاه كن چند تن از فرزندان حضرت علي به نام عمر اصغر و عمر اكبر نام گذاري شده است! اين قدر ازعلم درايه برايم جفنگ سرهم نكن! چون آن چه كه عيان است چه حاجت به بيان است!
در ضمن اين قدر سوال علمي ميگويي تو چه سوال علمي از من پرسيده بودي كه بيجواب مانده است؟ لطفا سوالت را تكرار كن.
و اما مريم خانم. بلي ما مرديم چون هرگز نواميس خود را صيغه مردم نميكنيم تا به نام دين به آنان تجاوز كنند! و اما جوابت را دادم گفتم كه اين چرند از هر زباني كه بر آمده باشد زبان دشمن است ، چگونه ميتواني قبول كني كه اسدالله الغالب زنده باشد و كسي جرئت كند به زنش توهين روا دارد؟ خدا روي رافضه را سياه كند با اين گند زدن هاي شان كه حرمت اهل بيت پيامبر را نيز نگاه نميدارند.
و اما آن مادر شهيد : خدا فرزندت را اگر به دست متجاوزان كشته شده است بيامرزد و در بهشت جايش دهد. خوب است يادي هم از شهداي جنگ هاي كابل و افغانستان مظلوم داشته باشي به وسيله عوامل رژيم منحوث شما جان هاي خود را از دست داده اند!و يقينا طوري كه فرموديد روزي خدا ميان همة بنده گانش حكم ميكند و آن روز دير نخواهد بود ، چه خوش است گر محك تجربه آيد به ميان تا سيه روي شود هر كه درو غش باشد.

ناشناس گفت...

من یادت میدهم چه بگویی فقط جواب بده وحذف نکن
1-سوال علمی بنده درباره بول کردن عمر که در کتابهای شماست وآدرسها را نوشتم حذف کردی وجوابم ندادی.
2-اگه نوشته هایم را حذف نمیکردی همه میدیدند که من منکر دختر فاطمه زهرا س نیستم اما آن ام کلثوم غیر از این است.
3-پرسیدم دختر فاطمه زهرا س در احادیث ما کجاهست که زوجه عمر شده جواب بده به جن طفره نرو بحث علمی کن
در کجای احادیث ما هست که دختر فاطمه س زوجه عمر شده؟
4-عرض کردم تا سوالات قبلی را بصورت علمی جواب ندی درباره نماز واولاد مولا علی ع چیزی نمینویسم واگر نوشتم تعجب خواهی کرد.
5-عالم همه براساس علوم وقواعد علمی بحث میکنند آنوقت شما که کلمه نحیس را نحیث مینویسی منکر علم میشوی.معلوم است چرا.

مریم گفت...

حالا وقت آن رسیده که بگویم:
جابر بن عبدالله انصاری در کتابهای شما گفته است که در عهد رسول خدا ص ونیز حتی در زمان ابی بکر ما با زنان صیغه میکردیم
صحیح مسلم کتاب نکاح باب متعه ج 4 ص 131 چاب العامره
سنن بیهقی ج 7 ص 237
مسند احمد ج 3ص 304
البته شرایط دارد مثلا میتوانی با همفرهنگ خودت صیغه بشوی مثلا خود شما هیچوقت نمیروی با یک دختر نجیب ازدواج کنی حتما باید از آنهای باشد که چندتاآمریکایی با آنها همخواب شده باشد را بگیری برای ازدواج که همفرهنگ خودت باشد.

مریم گفت...

ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن
ترجمه:بدون شک عمر چنان لگدی بفاطمه ع زد که محسن از او سقط شد

الملل والنحل ج1 ص 57 چاپ بیروت
میزان الاعتدال ذهبی ج1 ص 139 شماره 552
الوافی بالوفیات صفدی ج6 ص 17
الفرق بین الفرق الاسفرائینی صفحه107
الفراید السمطین ج2 ص 35
ابن ابی الحدید ج14 ص 192
و.....
ابن ابی الحدید میگوید: والصحیح عندی انها ماتت وهی واجدة علی ابی بکر وعمر
یعنی نزد من صحیح آنست که فاطمه از دنیا رفت واز ابوبکر وعمر غضبناک بود/ج6ص50

صحیح بخاری میگوید:فوجدت فاطمه علی ابی بکر فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت...یعنیاز ابوبکر غضبناک بود...تازمانی که از دنیا رفت/ج5ص177چاپاحیاءالتراث

این هم سیده نساءاهل بهشت که خودت گفتی سقط جنین شد و در فراش بیماری در حال دفاع از ولایت به شهادت رسید

آیا علماء شما دروغ میگویند؟؟؟
کاری به مولا علی ع وشیعیان نداریم تو از مذهبت دفاع کن آیاعلماءشما دروغ میگویند؟؟؟؟؟؟؟

مریم گفت...

ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن
ترجمه:بدون شک عمر چنان لگدی بفاطمه ع زد که محسن از او سقط شد

الملل والنحل ج1 ص 57 چاپ بیروت
میزان الاعتدال ذهبی ج1 ص 139 شماره 552
الوافی بالوفیات صفدی ج6 ص 17
الفرق بین الفرق الاسفرائینی صفحه107
الفراید السمطین ج2 ص 35
ابن ابی الحدید ج14 ص 192
و.....
ابن ابی الحدید میگوید: والصحیح عندی انها ماتت وهی واجدة علی ابی بکر وعمر
یعنی نزد من صحیح آنست که فاطمه از دنیا رفت واز ابوبکر وعمر غضبناک بود/ج6ص50

صحیح بخاری میگوید:فوجدت فاطمه علی ابی بکر فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت...یعنیاز ابوبکر غضبناک بود...تازمانی که از دنیا رفت/ج5ص177چاپاحیاءالتراث

این هم سیده نساءاهل بهشت که خودت گفتی سقط جنین شد و در فراش بیماری در حال دفاع از ولایت به شهادت رسید

آیا علماء شما دروغ میگویند؟؟؟
کاری به مولا علی ع وشیعیان نداریم تو از مذهبت دفاع کن آیاعلماءشما دروغ میگویند؟؟؟؟؟؟؟

یک معلم ومادر شهید مرزی گفت...

بخاطر کدام جنایت وخیانت
حمل مواد مخدر
کینه ودشمنی با شیعیان
اسلحه هست جدا کردن سر چرا؟؟؟
ای اهل عالم چرا؟؟؟

خالد گفت...

خانم مريم بسيار خوب حرفي نيست، حال شما كه نميخواهي صيغه مردان نا نجيب شوي، برو با خواهر و مادرت دايم صيغة آخندهاي نجيب و اصيل ايراني باش و اين قدر با اين آخند و آن آخند و اين لات و آن لوتي نجيب، صيغه كن تا دلت خوب خنك شود. ما كه اين حرفها را قبول نداريم و در عوض زنان صيغه اي مانند تو، و يا امريكايي نجس تر از تو، چرا با زنان عفيفه و پاك دامن و مسلمان خود ازدواج نكنيم.

جواد حميد گفت...

بين آقاي عليرضا كاوند بروجردي
فكر ميكنم بحث با تو فايده نداشته باشد، انكار ميكني، اثبات ميكنم،ميگويي صحيح در مقابل متواتر بي ارزش است!حيرانم با چه منطقي با تو مقابله كنم چون چيزي به اين نام در قاموست موجود نيست؟ متاسفانه تو رافضي هستي اما در ميان روافض نيز موقعيت تو طوري است كه در دبر مذهب رافضه واقع شده اي كه فقط كثافت ميشناسي و بس!
گوش كن اما من از تو ميخواهم موقعيت خود را عوض كني برو كمي بالا تردنياي پاكيزه تري مييابي!
ولي مسئوليت ديني من نميگذارد تو را بي پاسخ بگذارم و اميدوارم كه در نهايت به راه صواب بر گردي و خودت را پاكيزه سازي.
1- در باره بول بايد گفت كه از موضوع از فروعات است، فقهاي گفته اند اگر در جايي قرار گرفتي كه بول ترا نجس نميكرد اشكالي ندارد ايستاده بول كني!
2- اما در بارة ام كلثوم كه دختر علي و خانم عمر بود:بحار الانوار جزء 4 ص 155: 43 - نوادر الراوندي: باسناده، عن موسى بن جعفر، عن آبائه عليهم السلام قال: أتت عليا عليه السلام ابنته ام كلثوم في عدتها حين مات زوجها عمر بن الخطاب، لانها كانت في دار الامارة! به اين آدرسها نيز مراجعه كن: - فروع كافى، كتاب الطلاق، ج‏6، ص‏115- الإستبصار، طوسى، أبواب العدة، باب المتوفى عنها زوجها، ج‏3، ص‏353- تهذيب الأحكام، كتاب الميراث، ج‏9، ص‏262- حقيقةالشيعة، مقدّس اردبيلى، ص‏277، چاپ تهران - مجالس المؤمنين، شوشترى، ص‏85-82-76 - منتهى‏الآمال، شيخ عباس قمى، ج‏1، ص‏186، فصل‏6، تحت عنوان «ذكر أولاد أميرالمؤمنين»، چاپ قديم ايران
4- و اما در بارة صيغه ما مسلمانان باور داريم كه صيغه در جنگ خيبر حرام شد و اين موضوع مورد قبول روافض نيز هست گوش كن:كتاب التهذيب 2/186 والاستبصار 3/142 والحر العاملي در كتاب وسائل شيعه 14/441 نقل مي نمايند: از زيد بن علي روايت است كه وي از پدرانش و آنان نيز از حضرت علي نقل مي كنند كه ايشان فرمود: پيامبر اكرم -صلي الله عليه وسلم- در روز فتح خيبر گوشت الاغ و نكاح موقت و متعه را حرام گرداندند»
حال تو كه از اين حرفها خودت راآزاد احساس ميكني، ميتواني حتي خواهر چهار سالة ات را نيز به گفته خميني، به صيغة همفرهنگهاي نجيب خودت بدهي و از ديگر همفرهنگهاي خود رابراي خودت صيغه كني! چنان كه تا حال كرده اي تا آخر كارت معلوم شود.
و اما نيش ميزني رافضي! خدا نيشت را بسوزاناد! به اهل سنت توهين ميكني كه با زنان امريكايي همبستر ميشوند؟ مگر نمي بيني كه اين اهل سنت هستند كه در شرق و غرب عالم بر ضد كفر ميجنگند؟ و مگر نمي بيني كه اين شما روافض هستيد كه در طول تاريخ زنان خود را فرش زير پاي صليبيون كرديد آن از آن رافضي نصيرالدين توسي ات و اين هم از عراق و افغانستان كنوني!و اين هم از نظرات مذهبت كه زنا را به نام دين ترويج ميكند!
4- و در مورد كشتن سيدة نساء اهل الجنت نام بردي كه حيف نامش كه تو ميبري! از مراجعي كه ذكر كردي يكي كه معتبر بود، ميزان الاعتدال امام ذهبي است، اما دروغ ميگويي و نميداني كه امام در آن جا كوس رسوايي رافضه را يكسر ميكوبد و ميگويد در نزد فلان رافضي كذاب غير ثقه كسي چنين ميگفت: حضرته ورجل يقرأ عليه: إن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت بمحسن.يعني به نزد آن رافضي آمدم و كسي ميگفت ...! حال اين را دليل مي آوري كه ذهبي هم موافق است؟
5- و امااحاديث صحيحين را در حالي كه نميداني برايم مثال نياور!كه آنان نيز اگر وقت ميداشتم بيشتر از بيش رسوايت ميكرد. خدا هدايتت كند.

مریم گفت...

بخاطر چیزی که نوشتم ببخشید آخه من نوشته بودم اگه مردید چون دوتا دوست هم به همدیگر این هرفها را میزنند
اما شما جواب ناموس و اهانت بهشیعه دادید بجای جواب سوالم

1-در صحاح خودتون هم بود که صحابه در زمان ابوبکر هم صیغه میکردند جنگ خیبر میشود تناقض پس حلش کنید بگویید صحابه چرا صیغه میکردند؟؟؟

2-نگویید وقت نداریم بلکه از بزرگانتان زود بپرسید وجواب بیاورید که نارضایتی سیده نساء بهشت از دست ابوبکر وعمر در صحاح شماهم ذکر شده است چراناراضی بود؟

3-چطور میشه وقتی از کتابهای شما مصدر میدهیم میگویید سندش ضعیفه که نیست ولی نوبت ما که میرسه بوسیله ضعیف وغیر ضعیف بهونه میگیرید چرا انصاف را رعایت نمیکنید

بنده 50 سالمه واستاد دانشگاه علوم انسانی شیراز وهمسرم نیز استاد فلسفه وسیاست در همین دانشگاه که همان نا شناس هستش ویک معلم ومادر شهید مرزی نیز خودم هستم

ناشناس گفت...

راستی آخرش نگفتی در احادیث ما کجا هست که زن عمر ام کلثومی است که دختر فاطمه زهرا س میباشد ؟؟؟
ما گفتیم دختر خوانده مولا علی ع بوده نه آن ام کلثوم

راستی چرا بزرگان شما کوکا کولا را در عربستان انتاج میکنند در حالی که مارک کوکا کولا را اگر برعکس کنی میشود:
لا محمد لا مکه

جواد حميد گفت...

خواهر بزرگوارم استاد مريم سلام! حرف شما را قبول ميكنم و به مقام علمي شما احترام ميگذارم و با كمال ميل حاضرم با جناب شما تبادل نظر علمي داشته باشم اما مشروط به آن كه شما روي ارزشهاي ما ناشيانه نتازيد مگر زماني كه توانسته باشيد آن را به اثبات برسانيد . اما راستش را بخواهيد من ديگر نميخواهم با شوهر شما صحبتي داشته باشم لطف كنيد به ايشان بگوييد كه صحبت هاي خود را به شما ديكته كنند و شما با روش و طرز املاي خود آن را با من در ميان بگذاريد . خداييش خود تان توجه كنيد كه ايشان با وجودي كه استاد دانشگاه هم هستند و سن وسالي هم از ايشان گذشته چقدر متاسفانه بي ادب اند! من به مقام والاي شهيد شما نيز اداي احترام ميكنم و از خدواند ميخواهم كه ايشان را با شهداي بدر و احد و كربلا محشور كند و مانند شما از كساني كه دست به چنين اعمالي ميبرند بيزارم خداوند به شما صبر عنايت كند.
در ضمن خودتان حال اعتراف كرديد كه هم مينوشتيد و هم براي خود جواب ميداديد من هر چند از اين بابت ناراحت هستم اما مشكلي نيست من گذشتم و ميخواهم مانند دو دوست و خواهر وبرادر ايماني با شما بحث كنم فقط استاد را بگوييد كه مداخله نفرمايند. در ضمن جناب استاد! ماهم به گفته شما مردم نا نجيبي نيستيم و اين كه شما با ما معرفت نداريد دليل نميشود كه توهين كنيد . به هر حال اكنون من با شما خواهر خوبم ميخواهم وارد مناظرة علمي شوم و به خدايي كه ما و شما به او باور داريم هدف من مغلوب كردن شما در بحث نيست و اگر شما حرف درستي داشته باشيد بر روي چشمم آن را ميپذبرم و هرگز از اين كه ايدة نوي حاصل كنم و عقيده سالم تري برايم بسازم ترديد نميكنم و اين قدر شهامت دارم كه اگر موردي را تشخيص دادم اشتباه است از همان جا برگردم. و اميدوارم شما هم چنان باشيد .
اكنون از شما تقاضا ميكنم فقط يك سوال بفرماييد تا جواب ارائه كنم من نيز يك سوال مطرح ميكنم و شما جواب ارائه كنيد و موضوع بحث را هم اگر موافق باشيد مشخص ميكيم تا موضوعات پراكنده ما را از رسيدن به نتيجه لازم باز ندارد. تشكر از شما

خالد گفت...

آقاي استاد حميد، حرف اين بي وجدانها را باور نكنيد دروغ ميگويند خدا روي شان را سياه كرد،خدا ميداند باز چه حقه بازي دارند. حيف شما كه با اينها بحث ميكنيد، ظاهرا استاد دانشگاه هم هست اما نتوانسته جواب دندان شكني را كه شما برايش از كتابهاي خودشان داديد ببيند.
آقاي ناشناس برو جواب استاد را نگاه كن حتما عربي بلد نيستي : مورد دوم را برايت ترجمه ميكنم: در بحارالانوار آمده است: كه رواندي ميگويد با اسناد خود از موسي بن جعفر از پدرانش كه گفت : علي دخترش ام كلثوم را كه در نكاح عمر بود، بعد از فوت عمر هنگام عده اش به خانه خود برد چرا كه وي در دارالاماره بود. و آدرسهاي ديگري هم برايت داده اند. استاد دانشگاه هم هستي عربي نميداني و آن وقت بحث اسلامي هم ميكني؟

ناشناس گفت...

جواد حمید احتیاج به وکیل مدافع ندارد

خودش خوب میداند که در هیچ یک از احادیث ما ندارد که این ام کلثوم همان دختر فاطمه زهرا س بوده است

خالد گفت...

استاد ناشناس! بلاخره من نفهميدم در اين بحث شما اگر ثابت شود كه ام كلثوم دختر حضرت علي كرم الله وجه هست يا نيست فايده اش چه ميباشد؟ و چرا شما با وجودي كه استاد حميد در بخش بالا صريحا آدرسهاي اين ادعا را به شما نوشتند و حديث را هم نوشتند اما زير بار نميخواهيد برويد و مرغ شما يك لنگ دارد؟ شما كه استاد دانشگاه هستيد بايد اين قدر خام مغز نباشيد.آخر مانند ما هزار نفر ديگر دارد اين وبلاگ را مشاهده ميكند! عجيب است! استاد حق دارد از دست شما ناراحت باشد به خدا!.عجيب است

خالد گفت...

استاد ناشناس و خانمشان كجا شدند؟ تازه بحث ما گرم ميشد! چند روز است ديده نميشوند! خدا كند خيريت باشد!من كه فكر ميكنم ديگر سر نگيرند! دكتور كاوند فرار كرد، گفتيم در اين جا دوباره آمد اما نبود در عوض دو استاد ديگر آمدند فحاشي كردند و تهمت وافترا و بلاخره شكست و الفرار! ديدي استاد حميد من گفتم كه اينها سالم نيستند. خلاصه بازهم ميگويم: هر جا عمر باشد شيطان آن جا نميماند!ان الباطل كان زهوقا!الله اكبر.

جواد حميد گفت...

برادر خالد جان
شما را به خدا بس كنيد!چه به پرت مردم چسپيده و يكسر رجز خواني ميكنيد؟ ما كه اينجا ميدان مسابقه نساخته ايم تا برنده و بازنده را مشخص كنيم. كار ما دعوت به سوي خدا و از ميان بردن خرافات و جعلياتي است كه متاسفانه اكثر امت اسلامي به شكلي به آن گرفتار اند.و كار رسانيدن پيام اصيل اسلام به مردم است چه شيعه باشند چه سني باشند چه صوفي باشد چه حتي كافر!
از بابت شيعه هم بنده با شيعة علوي هيچ مشكلي ندارم كه بلكه خودم شيعة حضرت علي هستم! اما با شيعة صفوي و رافضي به دليل كفريات و خرافاتي كه دارد مخالفم و هر كس علاقه مند باشد ميتوانم با او از طريق استدلال درست و منطقي وارد گفتگو و صحبت علمي شوم! اما اين كار زوركي نيست كه يك سر به مردم چلنج بدهيم كه هاي اگر مرديد بياييد كه باهم كشتي بگيريم. در مجال دين مردم آزادند لااكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي . هر انسان با وجداني وقتي سر در جيب تفكر فرو ببرد حق و باطل را خود به راحتي ميشناسد. خداوند به همه توفيق اطاعت و بنده گي خالصانه براي الله را عنايت كند و همة مسلمانان را در طراط المستقيم خود قرار دهد . آمين.

ناشناس گفت...

ميگويند خيز گربه تا دم قالش است ، كجا شدند اين اساتيد دانشگاه! چرا نميخواهند به حق اقرار كنند فقط ياد دارند چشم بسته روي ارزشهاي ديني بتازند و مانند حيوان از ديگران تبعيت كنند اما اين قدر هنر ندارند كه چشم خود را روي واقعيتها وحقايق باز كنند، و مسير درست را در زنده گي انتخاب كنند . دلش جمع است كه مسلمان اند!

جواد حميد گفت...

خواهر گرامي مريم سلام!
ضمن عرض احترام به شما خواستم به اطلاع شما برسانم كه اگر خواسته باشيد و براي شما مقدور باشد، بنده حاضرم از طريق ايمل باشما گفتگو هاي خود را ادامه دهم . اگر متمايل هستيد لطفا به ايمل بنده كه در صفحة اول درج است با من در تماس شويد . خوشحال ميشوم.خدا نگهدار

ناشناس گفت...

اگر از قرآن هم برام دليل بياري اونو نميپذيرم ميدوني يانه؟من شيعه هستم و به دينم افتخار ميكنم.

خالد گفت...

به، آقاي استاد ناشناس سلام .چه خوب كه سكوت خود را شكستيد.
خوب اين حرف را از اول ميگفتيد تا خيال همه را حت ميشد . آفرين به شما كه حرف اصلي خود را گفتيد و حال معلوم شد كه شما چگونه مي انديشيد.
اما ما مسلمانان اگر در قرآن و حديث صحيح پيامبر چيزي بيابيم كه مغاير با فكر ما باشد، فورا آن را مي پذيريم و به آن تسليم ميشويم و فكر وعقيدة خود را مطابق به آن تغيير ميدهيم و معني مسلماني همين است، شما اختيار دين شيعة خود را داريد. به هر حال هر ديني از خود اصولي دارد!

ناشناس گفت...

من يك ايراني هستم كه معتقدم عمر يا هر كس ديگر كه به ايران حمله كرد و تمام فرهنگ و كتابخانه و امور زير بنايي را نابود و زنهاي ايراني را به اسارت گرفته و به عربهاي بو گندو فروخت يك موجود مطرود و منفور ايرانيهاي اصيل است و بس و هيچ كاري به ساير مسائل كه ربطي به ايرانيها ندارد نيز ندارم

ناشناس گفت...

يك ايراني اصيل تا ابد ايراني است و اگر كسي غير اين فكر كند در سالم بودن عقل و نسلش و سابقه خانوادكيش شك كند .اعراب با حمله به ايران فقط براي غارت امدند و امدند و كشتند و سوختند و بردند . و تا سالهاي سال بر اين كشور غاصبانه حكومت كردند و جنايت كردند

khled گفت...

آقاي ايراني ناشناس سلام
اولا كه خوب است شما يك دوره تاريخ مستند مانند تاريخ طبري و يا سيرة ابن هشام و يا مثل اين كتابي موثق مطالعه فرماييد تا بدانيد كه آن طوري كه شما فكر ميكنيد نيست كه عمر آمده باشد و زنان مردم را اسير و ظلمي روا داشته باشد ويا كتابي سوختانده باشد. اينها همه حرف دروغيني است كه به شما ديكته شده و متاسفانه شماهم بدون مطالعه آن را پذيرفته ايد.
در حقيقت عمر آمد و مردم ايران رااز اسارت و بردهگي نجات داد از ظلم شاهان نجات داد و به بنده گي رحمان هدايت شان كرد. وهرگز سلطة اعراب را بر اين مردم حاكم نساخت. چرا كه اصلا دين اسلام به اعراب تعلقي ندارد بلكه يك دين انساني است. مگر سلمان فارسي و صهيب رومي و بلال حبشي از سران اسلام نيستند؟ شما توجه كن كه دورة اعتلاي ايران در زمان اسلام است نه در زمان قبل از آن. شاهان ساساني بودند كه هريك هزاران زن در اختيار داشتند از جمله همين يزد گرد سوم هزار و پنجصد زن در اختيار داشت! مگر اين زنان زنان مردم شريف ايران نبودند؟ مردم ايران وقتي اسلام را پذيرفتند با مسلمانان در همه زمينه ها برابر شدند!
البته در آن زمانها قواعد جنگ چنين تقاضاي ميكرد كه زنان دشمن به اسارت گرفته شوند! مگر ايرانيها چقدر از زنان رومي و اعراب را به اسارت گرفته بودند؟ تاريخ را مطالعه فرماييد! اما اسلام به مرور با اين قوانين مبارزه كرده و همه را نابود كرد. لطفا كمي با انصاف باشيد و با احساسات دروغين خود را بازي ندهيد. مگر ايرانيها قرنها بالاي اعراب قبل از اسلام حاكميت نداشتند؟ چرا خود را به دروغ زحمت ميدهيد!

مراد گفت...

من به اين آقاي ايراني مغرور ميگويم كه اين قدر ايراني ايراني نكن وگرنه پته ات را روي آب ميريزم!
تو چه اصالتي داري كه به آن افتخار ميكني؟ چه سابقه درخشاني داري كه به آن مي بالي؟ ما كه در تاريخ فارس چيزي به جز بيغيرتي و بلوف زني نديديم. فعلاهم شما مسخره ترين مردم و بي آبروترين مردم در سطح دنيا هستيد اين قدر مردم را تحقير ميكني كاش خودت چيزي ميبودي .
من كاري به عمر وعلي ندارم اما اين قدر ميدانم كه همان عمر با دوازده هزار سپاهي، لشكر يكصد و پنجاه هزارنفري فارسيها را در هم شكست و سرزمين فارس را به تصرف خود در آورد. خوب اين افتخار است يا آن؟

حمزه برومند گفت...

من فداي نام زيبايت شوم اي عمر! اي نماد آزادهگي و رهايي !اي سمبل شرف و عدالت و ايستاده گي! اي مرد سلحشور! اي سوار بي نظير! اي كسي كه شيطان از سايه ات ميگريزد و با بردن نامت لرزه بر اندام رافضي و منافق مي افتد! تو بلند تر از آني كه دست هرناپك و آلوده اعتقادي به دامان پاك و بلند تو برسد. آسوده در كنار دو يار مهربانت بخواب كه فرزندان تو از حريم پاك و مطهر تو به قيمت جان دفاع ميكنند و اجازه نميدهد حراميان سياه اندرون،نگاهي چپ به حريم پاك و عطرآگين قدسي تو اي نماد اخلاص و عبوديت بيندازند، چشمان شان را از حدقه در مي آورند و دستان شان با تبر ايمان قطع ميكنند

ناشناس گفت...

بر منادیان توحید سلام
از بحث عمربیرون شوید (خدایش از راضی باد ومقامش هم نشینی با رسول الله«ص») بروید سری به شبکه امام حسین ( که خداما را از رهروان راستین آن امام همام بگرداند)بزنید ببنید چه می گویند ؟ کجاست حسین که ببیند زیرنام مبارک اش به الله متعال شرک می آورند.دربرنامه ای
کسانی که خود را آیت خدا می خوانند به خدای واحد ،مستقیم شریکی پیدا کرده وآنرا صاحب الزمان یعنی کسی که زمان را مالک است نامیده اند. یکی از همین آیات در شبکه امام حسین داستانی نقل می کرد که مرگ فردی را خدا تقدیر کرده بود وامام زمان هم آنرا امضاء کرده بود (الهم انی اعوذ بک) بعدا ابولفضل العباس که باب الحوائج (استغفرالله ) است آنرا مانع شد وگفت خدایا! یا این فرد را نکش یا لقب باب الحوائج ام را پس بگیر وخدا گفت نه تو باب الحوائجی من از تقدیرم گذشتم .
عزیزان ببنید چند شرک پی هم در ین روایت آمده است .
از کسانیکه به خدا شریک آورده وچون مسیحیان منحرف ، بنده گان شایسته خدا(ائمه علیهم السلام ) را در همه موارد با خدا شریک می گدانند ، چه انتظاری دارید ؟ عمررضی الله عنه برای مقام ومنزلت گرامیش همینقدر کافی است که افتخار صحبت ودیدار رسول خدا وپیروی از سنن آنحضرت وخویشاوندی باآنحضرت (ص) نصیبش شده واکنون آرام در کنار آنحضرت به خوابیده است.
چرا می خواهید ثابت کنید که عمر داماد حضرت علی بود ؟چرا اینرا بیان نمی کنید که عمر پدر زمان پیامبر (ص) ، پدر مادر مومنان حفصه (رض)بود که این اظهرمن الشمس است . خدا یاری تان دهد .(وسلام علی من التبع الهدی )

ناشناس گفت...

راست گفتی برادر ! خدا درقرآن می گوید « مساجد از آن خداست ، با خدا هیچکس را نخوانید» ولی مساجد؟؟؟اینها در ودیوارش پر است ازنام غیر خدا آنهم با پیشوند نداییه «یا» این ها همه مظاهر شرک است . پناه برخدا .
تایادم نرفته فکر کنم برادرعزیزم می خواسته بنویسید «پدر زن » اشتباها«پدر زمان » شده . خدااو ما وهمه مومنان را مورد مغفرت خویش قرار دهد.

حميد گفت...

عزيزان خوب من السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.
امروزه از بركت نعمت تكنولوژي كه الله متعال زمينة استفادة آن را براي ما مقدور گردانيده است ، مسلمانان ميتوانند با يك ديگر تبادل نظر داشته باشند و بدون كدام واسطه و وسيلة اي با استفاده از اين نعمت الهي مسير زندهگي خود را به شكل بهتري بپيمايند. سابق مردم از اطلاعات انباشته شده بهره برداري كرده نميتوانستند و اين كار موجب ميشد اكثر مردم در وادي جهالت باقي بمانند و شيادان از انان استفاده نمايند . اما امروز الحمدلله با انفجار اطلاعات زمينه براي رسيدن پيام حق براي همگان ميسر و ممكن شده است و خوب است كه دعوتگران مسلمان براي زدودن خرافات و مزخرفات از دامان اسلام و سوق امت به سمت ارزشهاي اصيل اسلامي از اين مجال استفاده بهينه نمايند.
واضح است كه اين كار صورت ميگيرد و بسيار عالي است كه امروز شبكه هاي از خرافات نيز در دسترس است و مردم ميتوانند با شنيدن سخن اين شبكه ها مانند شبكه اهل بيت و سلام و امام حسين و.... كه آخرين تلاش جاهليت و خرافه بر ضد اسلام به شمار ميرود و مقايسه اين شبكه ها باشبكه هاي اسلامي چون شبكه نور و المستقله و اقرا و سايت ها ونشريات انترنتي اسلامي ، حقيقت ايمان را در يابند و به سمت اسلام اصيل رهنمايي شوند.
ما و شما نيز در اين كار كوچكي كه آغاز كرده ايم در همين راستا يعني پاكسازي عقيده و افكار مسلمين از شر خرافات و بدعات مكلفيم كه تلاش نهايي خود را به انجام رسانيم و پيام حق را چنان كه شايسته است به مردم ابلاغ كنيم و زمينه را مساعد سازيم تا هر كسي اگر بحثي منطقي داشته باشد آمده و با ما بحث كند تا به قناعت ديني لازم برسد . و حتي ما نيز در كار خود بي مشكل نيستيم و ميخواهيم كه از ديگران نيز چيزهاي بياموزيم به شرط آن كه مطابق با كتاب خدا و سنت صحيح رسول الله صل الله عليه وسلم باشد.
لذااي برادران اينك كه تمام كفر در برابر اسلام قرار گرفته است بكوشيد كه براي نشر اسلام اصيل به مقابله با اين چالشها قيام كنيد و هركس درحد توان خود بكوشد انشاءالله اين تلاش هاي مخلصانه به نتيجه ميرسد چنان كه رسيده است. باطل در مقابل حق حرفي براي گفتن ندارد.
الله متعال همة ما و شما را در مسير مستقيم خود نگاه دارد و به ما استقامت و استواري در راه دعوت الي الله و فريضه امر به معروف و نهي از منكر عنايت فرمايد.

ناشناس گفت...

جواد حميد وهابي است فريب حرفهاي چرب ونرمش را نخوريد!

خالد گفت...

برادر و يا خواهر ناشناس!
شما لطف فرماييد يك تعريف از وهابي براي ما بدهيد تا ما فريب آنها را نخوريم.

ناشناس گفت...

وهابي يعني كافر يعني نوكر امريكا و انگليس و اسرائيل.

فاطمه گفت...

با سلام به همه
نام من فاطمه است و دانشجو هستم، چند نكته رو ميخواهم در بارة اين نامه ميخوام كه بنويسم
اول : من هرچند شيعه هستم، اما همين قدر ميدونم كه اين نامة جناب عمر، به يزدگرد ساساني نشون از همت بلند و نظر توحيدي عمر داشته است چرا كه در اين نامه همة حرف حرف دين و پذيرش آيين آسماني اسلام است و نشون ميده كه مسلمانو چيزي ديگري به جز پذيرش اسلام از مردم ايران نميخواستند.بايد انصافو رعايت كرد.
دوم: از تبادل نظر دو استاد دانشگاهي با نويسنده وبلاگ واقعا استفاده برديم . اما حيف كه آن عزيزان كارو نيمه رها كردند، در حالي كه اين مباحثه ميرفت كه كم كم شكل يك مباحثة خيلي خوب و مفيد رو به خودش بگيره.من از آن بزرگواران ميخوام كه اينجا تشريف بيارن تا بتونيم از نظرات شون مستفيد بشيم.نكنه دوستان فكر كنند اهل تشيع ديگه حرفي براي گفتن نداشته باشن!!
سوم: حرف من براي اين آقاي ناشناس اينه كه چه جوري شما به راحتي حكم تكفير ميدين؟ من دو سال پيش مكه بودم، اونجا هم به ما ميگفتن كه وهابي چنين و چنانه! اما ديدم كه خدا خونشو، به آنان سپرده در حالي كه در برابر اصحاب فيل كه قصد بي احترامي داشتند از خونش محافظت كرد! چه جوريه كه الان خدا بهترين مكان يعني كعبه روبه كافران سپرده؟
منظورم اينه كه بايد عزيزان ما با استدلال وارد ايجور مباحث بشن الكي نيست كه به مردم انگ كفر بزنيم و اونو اثباتش هم كرده نتونيم.
من خودم دنبال اين مباحث هستم و از عزيزان ميخام كه به همديگه توهين نكنند و ناسزا نگن بلكه براي مزيد معلومات و راه يافتن به حق وارد بحث بشن!
البته من با به عنوان يك شيعه با اين دوست ناشناس موافق نيستم مگه اين كه ايشون دلايل خودشو بنويسه!

جواد حميد گفت...

سلام بر همه عزيزان
اجازه بدهيد كه خودم با اين دوست نا شناس صحبتي داشته باشم.
عزيزم: شما مرا كافر گفته ايد و نوكر انگليس و امريكا.
ما اگر در وبلاگ خود مطلبي را نشر كرديم كه عنوانش بود ، ايمان به امامت عين اسلام يا عين كفر! دلايلش را نيز نوشتيم و گفتيم چون شيعة رافضي باور دارد كه حضرت علي هم مانند پيامبران و از آنان حتي برتر است لذا كافر شمرده ميشود چرا كه بر خلاف خاتميت پيامبري كه در قرآن از آن ذكر شده است حرف ميزند و هر كس چنين كند مسلمان نيست و دلايلي ديگر...
و هر چند بنده وهابي نيستم اما آنان را نيز برادر خود ميدانم و هرگز به آنان چنين اتهامي را وارد نميكنم، چون من از آنان چيزي كه مخالف با قرآن و سنت باشد نشنيده ام.
اينك شما اگر چنين حرفي در بارة وهابي داريد كه ميتواند كفرآنها را ثابت سازد لطف كنيد به ما بنويسيد تا براي همه اثبات شود كه آنان كافر اند!
در غير آن هركس مسلماني را كافر بگويد خودش كافر ميشود به اين نكته توجه داشته باشيد.منتظر نظرات شما هستم.

سید جاوید "سادات " گفت...

سید جاوید "سادات "
بنده فقط میخواستم بگویم که اگر کسی ادعای مسلمانی مینماید فقط وفقط برای یک لحظه فکر کند که خود ازقدیم ذاتش هست ومیباشد قران کتابش است وپیامبر هم رهنمایی مسلمانان بود فکر کنم دیگر مشکلی باقی نمیماند که قصه علی وعمر را ازسر بگیریم چون ما خدا نیستم وقضاوت الهی را دررابطه به خلفا امامان وغیره هم بخدامربوط میشود وجای بحث برای یاوه سرایانی که نه تنها به عمر وعلی توهین میکنند حتی یک لحظه هم بخود فرو نمیروند که انها دارند ایعاذبالله کار خدا را انجام میدهند قضاوت کار خداست نه بنده خاصتا درمورد انبیا پیامبران امامان وخلفا پس اقای که تحت نام ناشناس وخانمی که بنام مریم دراین سایت خواسته اند بحث وتبادل نظر کنند یکبار هم متوجه نشدند که انها نه قوم علی هستند ونه قوم عمر ونه علی ازآنها بود ونه اهل بیتش پس چه بهتر دیگر ازجعل سازی ونام گرفتن احادیث بپرهیزیم بیاید به واقعیت مسلمان باشیم وخدا پرستی را پیشه خود سازیم نه علی پرستی ونه هم عمرپرستی ازآنجا که پیامبر تاکید داشته است که امتی ام باید فقط وفقط خدا پرست باشند وبخدا شرک نیاورند ایا ازاین بیخردان بپرسیم که همینقدر که برسرموضوعی خلافت علی یا عمر یا فلان وفلان بحث میکنید یکبار هم خدا را حضور کرده اید ؟ پس بس است دست بکشید یک سیل خروشان امده که همه را باخود ببرد که او نه مذهبی را بنام سنی میشناسد ونه مذهبی را بنام شیعه ونه با علی کار دارد ونه با عمر . امروزمسلمانان دارند درزیر بمب ها وخمپاره ها درافغانستان , عراق , فلسطین وغیره جان میدهند این اقایون امده اند قصه نا کجا اباد را ازسرگرفته اند

يك مسلمان شيعه گفت...

من افتخار ميكنم كه يك شيعه ناقابل علوي هستم اما همه را به وحدت دعوت ميكنم - اسلام دشمنان مشترك زيادي دارد - دستشان به ما برسد شيعه و سني نميشناسد همچنان كه در دنيا ديده ايم - بس كنيد اين دعواهاي بي فرجام را . هركسي با عقايدي كه دارد محترماست . در كنار هم براردانه زندگي كنيم . دشمنان قسم خورده اسلام را نابود كنيم .
من معتقدم اين اختلاف نظر ها تا آستانه ظهور حضرت مهدي وجود دارد و ايشان هستند كه حق را از باطل جدا خواهند ساخت . انشا الله

برهان صبوري گفت...

دوست عزيز
اگر منظور شما از شيعة علوي كسي است كه سيدنا علي و اهل بيت پيامبر را دوست ميدارد و از ايشان اطاعت ميكند و آنان را به عنوان اولياءالله داراي مكانت و جايگاه بلند در اسلام ميداند، واضح است كه همة مسلمانان دنيا شيعة علوي هستند، يعني اهل سنت و جماعت نگاه شان نسبت به سيدنا علي كرم الله وجهه چنين است. امااگر منظور شما از شيعه علوي شيعة رافضي است كه به بهانة محبت سيدنا علي با دوستان ايشان يعني اصحاب پيامبر دشمني ميكنند و مرتكب هزاران خرافات و بدعت در دين شده اند بايد به شما بگويم كه راه شما به تركستان است و حضرت مهدي هم اگر بيايد اولين كساني كه بر ضد ايشان ايستاده گي ميكنند و ايشان بر ضد آن ايستاده ميشوند همين منافقان هستند كه به نام مسلمان تيشه به ريشة دين ميزنند.
از نظر ما اصلا اصطلاحات شيعه و سني هيچ ارزشي ندارد مهم آن است كه ما مسلمان باشيم و مسلماني يعني پيروي از خدا و پيامبر.
چگونه شيعه از كساني كه خدا و پيامبر از آنان ابراز رضايت ميكند اعلان برائت ميكنند؟ مگر الله نگفت: لقد رضي الله عن المومنين اذ يبايعونك تحت الشجره.
يعني خدا از مومنان آن گاه كه با تو در زير درخت بيعت كردند راضي شد! آيا ابوبكر و عمر و عثمان وعلي در زير درخت با پيامبر بيعت نكردند؟ چرا شيعه اكنون از آنان ابراز نارضايتي ميكند؟
آيا حضرت علي دختر خود ام كلثوم را به نكاح حضرت عمر در نياورد؟ چرا شيعه به داماد سيدنا علي دشنام ميدهد؟
خير برادر اين حرفها را كنار بگذار اكنون وقت آن رسيده است كه امت اسلامي اين لكة ننگ و كثافت را از دامان اسلام دور كنند ما هيچ نيازي به اين ده مليون رافضي نداريم خدا نابودشان كند. و امت اسلامي خود ميداند كه چگونه با دشمنان اسلام تصفيه حساب كند همان گونه كه تاحال كرده است . مگر در اين مبارزات كفر شكن اسلام با كفر شيعه رافضي تا به حال در كجا با دشمنان اسلام در افتاده است به جز اين كه هميشه مسير سازش با كفر بر ضد امت ما را در پيش داشته است!
من ازشما ميخواهم كه به اسلام متوسل شويد و دنبال خرافات را رها كنيد تا رستگار شويد.