دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

باور ما در بارة حقيقت شيعه آن است كه اين مسلك خريف ، در حقيقت دريچه اي است براي استفاده جوياني كه به نام دين و مذهب ميخواهند عقيده و مال و ناموس مردم را به يغما ببرند، چنان كه عقيده پيروان خود را با خرافات ، مال مردم را با گرفتن خمس و سهم امام و ناموس شان را با صيغه غارت ميكنند.
به نظر من هيچ گاهي يك مسلمان اصيل و واقعي و حتي يك انسان باغيرت و با ناموس و متدين حاضر نيست به چنين حقارت و ذلتي كه در اين مذهب پوشالي بر انسان تحميل ميشود گردن بگذارد و من فكر ميكنم كساني كه در اين فرقة عضويت دارند نادان ترين و احمقترين مردم روي زمين اند.
در اين بحث با استفاده از منابع دست اول شيعه به سراغ موضوع متعه ميرويم كه متاسفانه شيعيان آن را بر اساس روايات هاي دروغ و جعلي از ائمه، به عنوان عملي پسنديده كه داراي مزد اخروي هم است! انجام داده و از انجام آن ابايي ندارند.
از موضوع متعه بيشترين سود را آخندهاي شيعه ميبرند كه دخترهاي شيعيان را به خود صيغه ميكنند و از وجود شان لذت ميبرند و به ريش پيروان خود ميخندند!
آيا تا به حال هيچ شيعه يي از خود پرسيده است ، وقتي گفته ميشود هر كس يك مرتبه صيغه كند مثل اين است كه چند صد حج كرده است يا مزد امام حسن و امام حسين برايش داده ميشود و از اين گونه دروغهاي شاخدار!، چرا خود آخند هاي شان حاضر نيستند دختران خود را به صيغة مردم بدهند! تا آنان نيز از اين همه مزد! بهره ور شوند!
جالب است كه در ميان شيعيان نيز اين موضوع تبديل به پارادوكسي عجيب گرديده است و چون اين عمل كاري غير اخلاقي و در اصل به گونه اي زناي رسمي است كه شيعه آن را متداول ساخته است، اكنون كسان زيادي بر ضد آن به پاخاسته اند اما متاسفانه اين جرئت را ندارند كه از اين مذهب خرافي اعلان برائت كنند و با پيوستن به صف اسلام اصيل ، خود را از شر اين رذالتهاي انساني و عقيدتي راحت بسازند.
متاسفانه ايران امروز كانون اين خرافات و مزحرفات است و اكثر اين لجن هاي منتن ، از طريق آخند هاي ايراني وارد ساير حوزة هاي شيعه در جهان ميشود و آن را نيز در اين كثافت بيشتر از بيش آلوده ميسازد. اخيرا در ايران اين كار قبيح و زناي رسمي را به نامهاي عجيب نام گذاري كرده اند مانند لذت حلال و ازدواج موقت و ...
و دليل آن را نيز جلوگيري از فساد عنوان ميكنند، در حالي كه خوب ميدانند اين كار شان خود همان فسادي است كه با خواندن يك خطبه آن را در ميان مردم ترويج ميكنند.
اسلام عزيز در حديث صحيحي از رسول الله صل الله عليه و آله براي جلوگيري از فساد چنين راهكاري را به مردم نشان ميدهد: اي جوانان زود ازدواج كنيد كه اين كار براي طهارت نفس شما بهتر است اما اگر كسي ازدواج كرده نميتواند ، روزه بگيرد كه روزه آتش شهوت را فرو مينشاند.
بلي اگر كسي ميخواهد از شر شهوت در امان باشد بايد روزه بگيرد يا ازدواج رسمي نمايد نه اين كه زنا كند و اسم آن را عبادت بگذارد.
نوشتة زير را از سايت ايراني گرفته ايم و آن را خلاصه ساختيم تا لب مطلب را خواننده گرامي بتواند خوانده و به حقيقت موضوع پي برد . به اميد هدايت همگان به راه راستي و صواب .
متعه (به
عربی: نکاح المتعه) یا نکاح منقطع که به صیغه یا ازدواج موقت نیز معروف است، نوعی از ازدواج در مذهب شیعه است که در آن عقد ازدواج برای مدت معین و محدودی (با مهریه‌ای معلوم)، بین دو طرف (زن و مرد) بسته می‌شود. اهل سنت آن را حرام می‌دانند.
البته به گفته حقوقدانان و فعالان حقوق زنان در ایران نظیر
زهره ارزنی «هیچ‌گاه متعه را ازدواج موقت نمی‌گویم و خیلی از فقها هم آن را ازدواج نمی‌دانند، چون در شریعت ما هم ازدواج دو نوع تعریف نشده‌است. متعه یعنی تمتع، درحالی‌که هدف از ازدواج تشکیل خانواده است.» [۱]
//
چگونگی
در متعه،
زن و مرد مدت زمان و همچنین میزان مهریه را خودشان به صورت توافقی تعیین می‌کنند. در متعه زن و مرد باید متن صیغه را بخوانند. در این متن ابتدا زن می‌گوید «من خودم را به عقد ازدواج تو درمی‌آورم برای مدت زمان مشخصی و با مهریه مشخصی» و سپس مرد بلافاصله می‌گوید «قبول دارم».
متعه در مذهب
شیعه امری مستحب موکد است و بر آن تاکید شده‌است و ائمه اطهار نیز از آن به نیکی یاد می‌کنند و آن را یادگار محمد می‌دانند و بیش‌تر به آن عمل می‌کردند.
بنابر نظر مراجع شیعه «برای دختر رشیده اذن
پدر در متعه ضرورتی ندارد»[۱۱]پس از تعیین مدت زمان عقد و مهریه، با خواندن صیغهٔ عقد زن و مرد به یکدیگر محرم می‌شوند.
انتقادات
انتقادات بر صیغه بر پایه مواردی چون ایجاد تبعیض‌های اجتماعی و
حقوقی علیه زنان، مغایرت با اسلام، «کلاه شرعی» بودن برای روسپی‌گری، رواج بیماری‌های آمیزشی مانند ایدز، نقض حقوق کودک حاصل از صیغه، ازهم‌پاشیدن خانواده‌ها است.
از نظر فرهنگی، در جامعه ایران بسیاری «صیغه» را نوعی «
کلاه شرعی» برای روسپی‌گری می‌دانند.[۱۱] روسپی‌گری در ایران جُرم بوده و مجازات شلاق دارد اما خواندن یک متن صیغه از جانب عاقد، آن را شرعی می‌کند.[۱۲]
منتقدان معتقدند که صیغه موجب ایجاد تبعیض‌های اجتماعی و حقوقی علیه زنان می‌شود. زیرا در قوانین «صیغه» منافع مرد بر منافع زن برتری دارد و می‌افزاید: «در این جا فقط لذت جنسی مرد در نظر گرفته شده‌است نه زن.
[۱۱] همچنین ازدواج موقت موجب نقض حقوق زنان می‌شود زیرا در ازدواج موقت، زنان از مردان ارث نمی‌برند و مرد ملزم به پرداخت نفقه نیست.[۱۳] فاطمه صادقی معتقد است صیغه می‌تواند موجب انقیاد برخی زنان شود زیرا تعدد زوجات به دنبال خواهد داشت اما در عین حال ممکن است مشکلات دسته‌ای دیگر از زنان را حل کند. نکته مورد تاکید باید این باشد که ازدواج موقت چه نفعی برای زنان دارد و شان اجتماعی زنان در این پدیده چقدر مورد توجه جامعه قرار می‌گیرد. او همچنین درمورد تفاوت فلسفه رایج درباره صیغه در گذشته و موافقان فعلی ترویج آن هشدار می‌دهد و بررسی کارشناسی را ضروری می‌داند.[۱۴]
مخالفان معتقدند اغلب مردان
متاهل برای صیغه اقدام می‌کنند که این امر موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.[۱۵]
یکی دیگر از مشکلات مربوط به کودک این است که از آنجا که ثبت صیغه الزامی نیست، زنانی که باردار می‌شوند، نمی‌توانند ثابت کنند بچه از شوهر موقت است. چنان‌که طبق اعلام نماینده
قوه قضائیه، تعداد زیادی پرونده در دادگاه‌ها وجود دارد که بعد از بارداری زن، مرد خود را پنهان کرده‌است و یا بچه را انکار می‌کند.[۱۵]
مینو محرز، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و ایدز معتقد است «از آنجایی که در ازدواج موقت، فرد محدود به یک شریک جنسی نشده و می‌تواند از این طریق، چند شریک جنسی داشته باشد، احتمال شیوع بیماری‌های مقاربتی افزایش می‌یابد. در شرایط فعلی و با دانش ناکافی مردم جامعه در خصوص بیماری‌های مقاربتی، ترویج ازدواج موقت کار غلطی به نظر می‌رسد.»[۱۵]
برخی مخالفان معتقدند «فرهنگ جامعه ما فرهنگ
ازدواج دایم است». به جای ترویج ازدواج موقت برای جوانان باید مشکلات ازدواج دایم آنان را حل کرد. رواج صیغه موجب خلل وارد شدن به ازدواج دائم و شرعی کردن مشکل «روابط دختر و پسر در جامعه اسلامی» می‌شود.[۱۴]
:
مخالفت با صیغه در اسلام
عده‌ای از مخالفین مسلمان، دلیل مخالفت خود نسبت به ازدواج موقت را، «نَسخ به آیات قرآن» ذکر می‌کنند و معتقدند که ازدواج موقت به استناد تعدادی از آیات قرآن منسوخ است. از جمله اینکه زن در ازدواج موقت زوجه نیست برای آنکه از شرایط زوجیت این است که ارث ببرد و بتوان او را طلاق داد و در آن لعان و ظهار جاری شود و دارای عده باشد و حق نفقه داشته باشد و حال آنکه هیچ یک از این شرایط در ازدواج‌موقت نیست و از تمام شوؤن زوجیت محروم است. همچنین ازدواج موقت ارث ندارد و زوجه دائم ارث دارد و با توجه به ارث زوجین، چون در ازدواج موقت زوجین از یکدیگر ارث نمی‌برند، پس قرآن ناسخ‌آیه ازدواج موقت است. علاوه بر آن چون ازدواج موقت طلاق ندارد و طلاق هم از لوازم زوجیت است پس متعه زوجه نیست و چون زوجه نشد، آیه طلاق ناسخ آیه متعه می‌باشد در صورتیکه اگر متعه زوجه بود، باید بتوان آن را طلاق داد و حال آن که در ازدواج موقت طلاق ندارد.
همچنین مخالفان مسلمان، با استناد به دستورات و سنت پیامبر متعه را حرام می‌دانند. عمده‌ترین استناد
اهل سنت در مورد حرمت ازدواج موقت بر تحریم آن به واسطه سنت و احادیث پیامبر است.
متعه در ایران
بحث صیغه در حدود سال ۱۳۷۰ با سخنان
علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری وقت که صیغه را به عنوان راهکاری برای مقابله با معضلات جنسی جوانان مطرح کرده بود، این بحث را دامن زد .
در سال ۱۳۸۱ نیز با طرح راه‌اندازی
خانه عفاف بالا گرفت که بعد اعلام شد طراح آن دستگیر شده و خود سابقه منکراتی داشته‌است.[۱۶] در این بین گزارش‌های متعددی از فروش خدمات جنسی با انجام متعه ثبت شد، مثلا در قم که روزانه هزاران زایر و مسافر به آن رفت و آمد دارند.[۱۱][۱۲]
بار دیگر در سال ۱۳۸۶ مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور خواستار رواج «صیغه» (با عنوان ازدواج موقت) با هدف «جلوگیری از شیوع فساد در جامعه» شد.[۱۱][۱۴] همچنین در لایحه حمایت از خانواده که موجب می‌شد متعه مثل ازدواج اول بدون هیچ محدودیت و کنترلی رایج شود.
علاوه بر این وب‌گاه‌هایی نیز در اینرنت برای ترویج صیغه و آشنا کردن داوطلبان با یکدیگر ایجاد شده‌است. از جمله وب‌گاه‌های «صیغه دات کام»، «وبلاگ موقت» و وبلاگ «حال و هول حلال» (ستاد برگزاری اولین کنگره لذت حلال در تهران و یا قم).
[۱۸] مدیریت وبلاگ «موقت» اندیشه اصلی تاسیس این وبلاگ و ترویج ازدواج موقت را «ازدواج موقت، ثواب کردن، بدعت شکنی و زنده کردن سنت‌های رسول الله» عنوان کرده‌است. این وبلاگ در یک بخش مجموعه مطالبی که صیغه را تایید می‌کنند (به ویژه احکام مربوط به دختران باکره) جمع‌آوری کرده‌است و در بخش دیگر مشخصات افراد داوطلب را دریافت کرده، آنها را با هم آشنا می‌کند و در صورت تمایل صیغه عقد موقت را برایشان جاری کرده و مکانی برای برگزاری این عمل در اختیارشان قرار می‌دهد.[۱۹]
پانویس
1.
لایحهٔ حمایت از مردان خانواده!، زینب پیغمبرزاده. ماهنامه زنان (بازنشر در وبگاه تغییر برای برابری) (در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۸۶). بازدید در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۰۸.
2.
[۱]
3.
رساله توضيح المسائل
4.
موسسه فرهنگى رسول اكرم صلى الله عليه وآله
5.
Www.Farsi.Tabrizi.Org
6.
http://www.leader.ir/langs/FA/tree/5/index.php
7.
پاسخ به استفتاءات
8.
http://www.shahroudi.net/5etegad/setef08.htm#«%20احکام%20نکاح%20
9.
احکام و مسائل - رساله توضيح المسائل
10.
http://www.sistani.org/local.php?modules=nav&nid=3&bid=23&pid=1738
11. ↑
۱۱٫۰ ۱۱٫۱ ۱۱٫۲ ۱۱٫۳ ۱۱٫۴ نگاه تازه؛ «صیغه با شرایط معین!» رادیوفردا
12. ↑
۱۲٫۰ ۱۲٫۱ ثوابِ بوسه در ازدواج موقت، رادیوزمانه
13.
«ترویج ازدواج موقت» و موانع شرعی و عرفی، بی‌بی‌سی فارسی
14. ↑
۱۴٫۰ ۱۴٫۱ ۱۴٫۲ ۱۴٫۳ مخالفان ازدواج موقت چه می‌گویند ، روزنامه ابتکار، ۱۳۸۶/۰۴/۱۲
15. ↑
۱۵٫۰ ۱۵٫۱ ۱۵٫۲ ۱۵٫۳ ۱۵٫۴ پرونده کوچک خوشبختی!، همشهری آنلاین
16.
طرح‌های جایگزین خانه‌های عفاف؟!. زنان ایران (در تاریخ ۲ مهر ۱۳۸۱).
17.
الهام: دولت با ازدواج موقت مخالف است، خبرنیوز، چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷
18.
اگر صيغه مي‌شوي آف بگذار!، ماهنامه زنان، الهه حبیبی
19.
جستجوی فرد مطلوب برای صیغه، گزارشی از ترویج اینترنتی ازدواج موقت، کانون زنان ایرانی، ۲۴ تیر ۱۳۸۵
‎‎


if (window.runOnloadHook) runOnloadHook();

8 نظرات:

ناشناس گفت...

من فکر مکنم شما از اسلام چیزی نفهمیدی یا فهمیدی ولی خود را به نفهمی زدی همان پیامبری که تو از او دم می زنی به این سنت امر کرده مگر نه این است که وقتی عمر به خلافت رسید گفت به اینکه دو چیز در زمان رسول الله بود من از ان نهی میکنم و هر کس اندو را انجام دهد او را تازیانه می زنم یکی از اندو ازدواج موقت بود؟ حالا تو داری به پیامبر دهن کجی می کنی؟سنت او را زیر پا می گذاری وبه پای شیعیان می نویسی برو به خلیفه ات انتقاد کن که چرا حکم خدا و پیامبر را زیر پا گذاشته و فتوای بر علیه چیزی می دهد که پیامبر مهر تایید به ان زده مگر عمرراانتخاب کرده بود که صلاحیت خلافت و برگرداندن حکم شرعیی را داشته باشد مگر شورای سه چهار نفر می تواند خلیفه مسلمن انتخاب کندصلاح مسلمین را خدا می دان که چه کسی مولای مومنین قرار دهد عمر صلاحیت و مدیریت گاو چرانی نداشت چه برسدبه خلافت او که معلوم است چگونه به وجودامدهمی خواهی می بیوگرافی ا را برایت بنویسم

ناشناس گفت...

اقای ناشناس خیالی نیست صیغه برات مباح می باشد حالا می توانی خواهرت یا مادرت به یکی دیگر صیغه کنی موفق وموئد باشی بای

حقيقت ايمان گفت...

آقاي ناشناس كه يا همان دكتور كاوند هستي و يا دستيارش به نام احمدي نژاد!
اولابدان كه حديث تحريم متعه توسط امير مومنان حضرت علي رضي الله عنه،روايت شده و در كتابهاي شما نيز موجود است.برو بخوان و بفهم!و كمي حرف منطقي ياد بگير و فحاشي به مخالفان خود را كنار بگذار كه اين كار منافي اخلاق و اسلام و تمام مكاتب انساني و آسماني است.
در ثاني آقاي ناشناس!! كه يكسر مداخله ميكني و پرازيت پخش ميكني، بيننده گان ما مقالات هر دو طرف رااگر خواسته باشند بخوانند بايد از طريق حقيقت ايمان آن را پيگيري كنند كه به صورت كامل در آن منتشر شده است نه در وبلاگ شما كه جرئت پخش نظرات مخالف خود را نداريد! شما مطمئن باش آقاي فحاش بد اخلاقي كه وقتي از هر دري ميمانيد به فحش و ناسزاگويي متوسل ميشويد، خوانندگان بدون توصيه تو ميخوانند و ميدانند كه چه كسي حرف سخيف ميزند و در نهايت نيز وقتي بيجواب ميماند از ميدان در ميرود.اگر اقاي كاوند به بحث منطقي قناعت ميداشت ما به اين جوابها ميرسيديم. كمي فكر كن كه در قبر وقتي تنها ميماني جز خدا كسي به دادت نميرسد. برايت آرزوي هدايت ميكنم.

عبد الرحمن گفت...

امیدوام که خداوند شما اهل سنت را هدایت فرماید تا از مخالفت با قرآن دت بردارید چگونه متعه را از اساس منکر می شوی د صورتی که قرآن می فرماید فماستمعتم به منهن فاتوهن اجورهن 24 نساءوچگونه آن را از اساس باطل می دانی در حالی که خود عمر می گوید دو متعه در زمان پیامبربود که من آنها را حرام میکنم وبر آنها مجازات می کنم متعه زنان و متعه حج منبع ان روایت هم سنی است کنزالعرفان ج2ص158وهمجنین در تفسیر قرطبی طبری وسنن کبرای بیهقی نیزنقل شده
عمر چکاره است که حکم خدا و پیامبر را حرام می کند
پس نادان خودت هستی که بدون اطلاع حرف می زنی

جواد گفت...

آقاي عبدالرحمن !
من اگر به تو بگويم كه هرگز سيدنا عمر فاروق حلال خدا را حرام نكرده است تو نمي پذيري!
حال از تو ميخواهم كه نظرت رادر مورد اين حديث شيعه بدانم:
كتاب التهذيب 2/186 والاستبصار 3/142 والحر العاملي در كتاب وسائل شيعه 14/441 نقل مي نمايند: از زيد بن علي روايت است كه وي از پدرانش و آنان نيز از حضرت علي نقل مي كنند كه ايشان فرمود: پيامبر اكرم -صلي الله عليه وسلم- در روز فتح خيبر گوشت الاغ و نكاح موقت و متعه را حرام گرداندند»
منتظر جواب هستم!!

ناشناس گفت...

چرا مزخرف جواب ميدهي ؟اگر نمي تواني جواب منطقي بدهي چرا سراغ خواهر و مادرش ميروي ؟ مگر عمر نگفت متعتان محللتان في زمن رسول الله و انا احرمها المتعت النكاح و المتعت الحج -
اين حديث در منابع متعدد اهل سنت آمده است كه عمر گفت دو متعه در زمان پيامبر حلال بود و من آنها را حرام اعلام ميكنم - متعه در حج و متعه در ازدواج - خودتان را گول ميزنيد يا پيروانتان را ؟
حقيقت را به مردم بگوئيد . پيامبر بيشتر ميدانست و مي فهميد يا عمر ؟
نفرين بر شما كه تا اين اندازه فريبكار و دغل بازيد و با كلمات احساسي پيروان خودتان را فريب مي دهيد

برهان گفت...

اين مردك جبون كه حتي از ترس نامي مستعار هم نميتواني برايت انتخاب كني.
ما از احساسات حرف ميزنيم تا تو از گروهكي ضالة اي پيروي ميكني كه كارش دروغبافي و خيالبافي و بازي با احساسات مردم است! تو فكر ميكني مردم زمان عمر مانند شما رافضيها بي ايمان بودند كه او هركاري خواسته باشد انجام دهد و مردم در برابرش سكوت كنند. در زمان عمر روزي ايشان در منبر مصروف صحبت بود كه كسي از بين صف ايستاد و به ايشان گفت: خاموش كه ما ديگر سخنت را نميشنويم چون در بيت المال خيانت كرده اي . عمر فرمود از كجا ميداني كه من به بيت المال خيانت كرده ام؟ گفت پارچه كه به من دادي برايم لباس نشد اما تو با همان پارچه برايت لباس دوختي معلوم ميشود برايت زياد تر برداشتي واين خيانت است . عمر فرزندش عبدالله را صدا زد و گفت حقيقت را به مردم بگوي. عبدالله گفت: من حق پارچه خود را به پدرم دادم و ايشان با آن لباسي برايش آماده كرد.
آن وقت بود كه فرد گفت: اكنون بگوي كه ميشنويم و اطاعت ميكنيم!
اصحاب پيامبر چنين حساس بودند اكنون تو ميگويي كه ايشان حلال را حرام كرد؟
بلي مدتي نكاح متعه در اسلام حلال بود اما طوري كه در منابع شيعه و سني آمده است در جنگ خيبر پيامبر آن را حرام كردند.
و حضرت عمر نيز فرمود : كه اين دو متعه كه زماني حلال بود و توسط پيامبر حرام گرديد ديگر حرام است و اگر كسي به آن مرتكب شود حد زنا را بروي اجرا ميكنم. و علت آن نيز آن بود كه ممكن است تعدادي از مسلمانان هنوز از حرمت اين كار توسط پيامبر آگاه نشده بودند و حضرت عمر آن را گوشزد كرد.
و در منابع اهل سنت نيز به همين معني اشاره شده است.
و در زمان پيامبر مدتي شراب هم حلال بود اكنون شما بخوريد كه شراب حلال بوده است!
در ستون نظرات برادري عين حديث را از منابع شيعه مبني بر تحريم متعه النساء نوشته است كه از قول حضرت علي آمده است و در صحيح مسلم نيز حرمت متعه النساء از قول حضرت علي نقل شده است چه حرفي اكنون باقي ميماند؟
آن دوست كه نوشته است در اسلام متعه حرام شد اكنون كه شيعه آن را حلال ميداند برود و خواهر و مادرش را صيغه مردم كند تادلش خنك شود. چرا از اين حرف بدت مي آيد رافضي نجس!مگر شما با نواميس مردم اين كار را نميكنيد؟

خالد گفت...

جالب است رافضي از دليل و حجت حرف ميزند!!!!!!!!!!!!!!!!