دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه
بر اساس مطلب گذشته که موضوع آن در مورد فتنه انگیزی شیعه در دانشگاه هرات بود اینک متن پیام خانم همتی نماینده شیعی مذهب هرات در ولسی جرگه منتشر میکنیم.
البته که قضاوت را به عهده خود شما میسپاریم امیدواریم که قضاوت و نظر خود را در برای ما و خوانندگان یادداشت نمایید

بسمه تعالی
تعصب هاي كور و حركت هاي منافقانه سالهاست كه مردم مسلمان و مظلوم افغانستان را آماج حمله هاي كينه توزانه و نا بخردانة خود قرار داده است . عده اي فرصت طلب براي احياي هويت سياسي، اجتماعي ور شكستة خويش ازهر ابزاري ولو كذب و دروغ بهره ميجويند تا به منفعتي دست يابند.
توهين به شخصيتي همچون مولا علي (ع) آن هم در محيطي علمي و دانشگاهي اقدامي است بي سابقه و البته بسيار ناشيانه . چرا كه اتفاقا جايگاه حضرت علي(ع) در ميان تمام فرق اسلامي كاملا برجسته و شاخص بوده وعظمت و بزرگواري آن حضرت از باورهاي غير قابل ترديد همه مسلمانان است . جاي بس تعجب و تاسف است كه چگونه يك استاد دانشگاه به خود اين جرئت را ميدهد كه قلب صد ها هزار مسلمان را جريحه دار كند! استناد به روايت هاي ضعيف براي توهين به شخصيتي كه كثيري از مسلمانان به مقام عصمت او قائل هستند جرمي است نا بخشودني!
بسيار متاسفم از اين كه مسئولين كشوري كه نام جمهوري اسلامي در پيشوند آن حك گرديده اين چنين به حرمت شكنان اجازه ميدهند تا اعتقادات و باورهاي بخش عظيمي از پيكرة اين ملت را به اشكال مختلف زير سوال ببرند . درج مطالب توهين آميز در كتابهاي دانشگاهي (كه قبلا نيز سابقه داشته است) و ياتوهين به مقام شامخ مرجعيت از سوي يك سري افراد ناآگاه كه مورد سوء استفاده جريانهاي سياسي ورشكسته قرارگرفته اند ، مردم ما را به شدت متاثر ساخته است. توصيه علما و شخصيتهاي سياسي ما، خصوصا به جوانان پرشور كه در پي رويداد همچون حوادثي آشفته ميگردند ، داشتن سعة صدر و آرامش بوده است و آنان نيز بزرگوارانه قبول كرده اند و اين حداقل تقاضايي است كه مسئولين نگذارند، بيش از اين با احساسات و اعتقادات مسلمانان بازي گردد . لازم است تا ياد آور گرديم كه ما كرارا از پيامدهاي اين قبيل اتفاقات در ملاقات هاي حضوري و غير حضوري مسولين دولتي را آگاه كرده ايم . اگر مراجع امنيتي و فرهنگي تدابير خردمندانه در اين قبيل موارد از خود نشان ندهند پيامدهاي غير قابل پيش بيني ممكن است در پي داشته باشد.
به اميد روزي كه در ساية اتفاق و اتحاد مسلمانان، تمام برنامه ها و دسيسه هاي تفرقه افگنانه خنثي و نابود گردد.
دفتر ارتباطات مردمي خانم همتي
نمايندة مردم هرات در پارلمان

4 نظرات:

ناشناس گفت...

اين عصمت شيعه به چه معني واقعا يعني چي. اصلا تعريف عصمت از نظر شيعه چيست ؟خوب وقتي شراب حلال بوده نوشيدنش چه اشكالي داشته؟ اين همه سرو صدا واقعابراي چيست؟

ناشناس گفت...

اين زن به اهل سنت اهانت كرده است خودش منافق است.

عبدالواحد گفت...

خب دوست عزیزی که با عنوان ناشناس در اینجا ابراز نظر کردی اولا: لا اقل یک نام مستعار برای خودانتخاب میکردی تا شما را به آن نام صدا کنیم و ثانیا: این زن که به نظر شما منافق هست اظهار نظر کرده و آیا در منطق شما اظهار نظر جرم و علامت نفاق هست؟ ثالثا: توهین مگر شاخ دارد یا دم؟ بیشتر از 20 فیصد مسلمانهای جهان شیعه هستند و معتقد به عصمت امام علی و این سخن مناقض عقیده این توده عظیم مسلمانان هست بنابراین نباید با شیوع چنین موضوعاتی به تشویش اذهان عمومی پرداخت و به اختلافات بین مسلمین دامن زد

ناشناس گفت...

برادر عزيز عبدالواحدجان!
حرف شما كاملا درست است، اين بحث چه ارتباطي با نفاق دارد؟ اما يك مطلب در اينجا مهم است و آن اين كه اين زن نبايد انتظار داشته باشد كه مردم به خاطر عقيدة خرافي او دست از عقايد خود بكشند و موضوعات علمي را مورد بحث قرار ندهند .
راه حل اين مشكلات با توهين ميسر نميشود بلكه بايد گفتگو كنند! محسن.