دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۸۹ مهر ۲۳, جمعه


سادگی دین اسلام، جاذبه ی قوی، جو تأثیرگذار مسجدها، اخلاص پیروان باایمان، آوای اطمینان بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان که برای نماز بانگ برمی آورند... این عوامل من را از همان آغاز به سوی اسلام کشانید. اما پس از آنکه تصمیم گرفتم پیرو این دین شوم، دلایل بسیار عمیق تری را در تایید و تصدیق این تصمیم یافتم.
مفهوم رسیده و مهیای زندگی، میوه ای از درخت اندیشه و کردار رسول خدا صلی الله علیه و سلم، توصیه های حکیمانه، تذکراتی برای نیکوکاری و بخشش، انساندوستی بیکران، پیشتازی در تبیین حق مالکیت برای زنان، این ها و دیگر موارد موجود در آموزه های آن پیامبر مکی (صلی الله علیه و سلم) برای من از جمله ی آشکارترین دلایل یک دین عملگراست که ماهرانه و با ایجاز کامل در این گفته ی حکمت آمیز محمد صلی الله علیه و سلم تجسم یافته است: "به خدا توکل نما و شترت را ببند." او یک سیستم دینی با اعمال طبیعی را به ما عرضه می دارد، یک باور، نه یک باور کورکورانه، به محافظت از جانب نیرویی نادیدنی، علی رغم غفلتی که داریم، و با این اطمینان که اگر کارها را به درستی و با تمام توان انجام دهیم، می توانیم به آنچه ناشی از اراده ی خداوندی است اعتماد کنیم.
بردباری و سعه ی صدر اسلام در رابطه با ادیان دیگر الهام بخش همه ی دوستداران آزادی می باشد. محمد صلی الله علیه و سلم پیروانش را به داشتن رفتاری شایسته با اهل کتاب سفارش کرده است. قطعاً این برخوردی کریمانه بوده و بسیار والاتر از دیدگاه ادیان دیگر می باشد. رهایی مطلق از بند بت پرستی... نشانه ای است از قدرتی پرفایده و اخلاص در ایمان مسلمانان است.
تعالیم ابتدایی پیامبر خداوند در پیچ و خم تغییرات و اضافات گرفتار نشده است. قرآن کریم همانگونه که بر مردم جاهلیت در زمان رسول خدا صلی الله علیه و سلم نازل شده بود، بدون تغییر و تحول، همانند جوهره ی دین اسلام، باقی مانده است.
اعتدال و میانه روی در هر چیز، جزو مهم ترین مسائل کلیدی اسلام است که سلیقه و تمایل ناقابل من را ربود. سلامتی و تندرستی پیروان این دین مورد تاکید و بزرگداشت پیامبر آن است آنگاه که آن ها را اکیداً به رعایت نظافت و طهارت و روزه های معین و پیروزی بر هوای نفس امر فرموده است. وقتی در مساجد روحبخش استانبول، دمشق، بیت المقدس، قاهره، تنجیر و دیگر شهرها می ایستادم، متوجه واکنش نیرومند درونی خویش در برابر جاذبه ی متعالی دین اسلام به سمت والاترین چیزها بودم، مکانی به دور از حیله های زیرکانه، آرایش و تزیینات، تصاویر، مجسمه، موسیقی و تشریفات و مراسمات خاص. مسجد مکانی است برای اندیشه و غور آرام و تضرع در برابر خداوند یگانه است.
مردمسالاری موجود در اسلام همواره من را مجذوب خویش ساخته است. اشخاص توانگر و ضعیف در مسجد حقوق یکسانی دارند، و در برابر خداوند متعال به زانو می افتند. نیمکت یا صندلی های رزرو یا اجاره ای در آن وجود ندارد.
یک مسلمان هرگز انسانی را واسطه ی میان خویش و خداوند قرار نمی دهد. او مستقیماً به سوی سرچشمه ی نامرئی آفرینش و حیات، یعنی خداوند، می رود.
برادری جهانی دین اسلام، ورای نژاد، سیاست، رنگ یا کشورهاست، و بارها در زندگی من جلوه گر شده و یکی دیگر از خصوصیات زیبای دین اسلام است که من را به سمت خویش می کشاند.
والســلام.
Mohtadeen.Com

4 نظرات:

مومن گفت...

شكر خدا با وجودي كه كافران شب و روز بر عليه اسلام دسسيسه چيني ميكنند اما اسلام درحال پيشرفت است هم در داخل كشور هاي اسلامي ملتها خيلي اكنون به سمت دين متوجه شده اند و در كشور هاي غربي گرايش به سمت اسلام خيلي زياد شده است و كافران به سمت دين مقدس اسلام روي مي آورند.

ناشناس گفت...

بلي اما اين حالت مسئوليت امت ما را براي اداي رسالت شان در برابر كفر و جاهليت و رساندن پيام اصيل اسلام به جهانيان رفع نميسازد.

بركت الله گفت...

ما مسلمانان بايد تلاش هاي كفار را نيز براي از بين بردن اسلام در سرزمينهاي غربي و شرقي اسلامي از نظر خود دور نكنيم، مسيحيت امروز در افغانستان قسمت زيادي از جوانان مخصوصا هزاره ها را متاسفانه مسيحي كرده اند و شب و روز كار ميكننداين موضوع هم بايد خيلي مد نظر باشد.جزاكم الله

مروي گفت...

خدا بركت به دين و دنياي شما اندازد كه قلب مسلمين را روشن ميكنيد