دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه
نوشتة: برومند
در طي چند هفتة گذشته در گوشه و كنار دنيا شاهد اتفاقات و تحولاتي بوديم كه براي ما مسلمانان ميتواند خيلي تكان دهنده باشد.
ماجراي اول، مربوط به نزديكي استراتيژيك هندوستان با امريكاست. دولت امريكا از مدتها بدين سو بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي كوشيده است تا روابط ديپلماتيك و استراتيژيك خود را براساس منافع دور و نزديك خويش، با اين كشور، بسيار نزديك بسازد.
با توجه به اين كه كشور هندوستان ، از يك سو ، با دولت صهيونستي يهودي در فلسطين اشغالي روابط بسيار نزديك دارد و از سوي ديگر، با مسلمانان در سر قضية كشمير اسلامي در جنگ مستقيم است و از سويي نيز با كشور اسلامي پاكستان رقابت سختي بر سر مسائل بسيار دارد، و از جانبي نوعي همسويي در قضية پيچيدة اشغال افغانستان نيز ميان هند و امريكا به ميان آمده است، اكنون اين تحكيم روابط و اين پيوند سه جانبة امريكا ، اسراييل و هندوستان، ميتواند مثلث بسيار شوم و نا مبارك براي مسلماناني باشد كه در اين حوزة زنده گي ميكنند و زنگ خطري جدي را براي مسلمانان در منطقه به صدا در آورد! ...


رئيس جمهور امريكا ، در سفر اخير خود به هندوستان، اين كشور را از جمله كشور هاي اقتصادي و درجه اول دنيا به حساب آورد و آن را در رديف كشور هاي بزرگ و نيرومند جهان معرفي كرد و حتي بر اساس درخواست هندوها، خواهان حضور اين كشور به عنوان عضو دايم شوراي امنيت و دارندة حق وتو در سازمان ملل متحد نيز گرديد، كه اين خود در حقيقت نوعي بزرگ نمايي و ارائة امتياز به هندوستان در برابر كشور هاي اسلامي به شمار ميرود و خواهي نخواهي، در منازعات اسلامي فعلي در جامو و كشمير و افغانستان و... نوعي تاييد يك جانبه به سود هندو ها و حمايت غير مستقيم از جنايات آنان، در برابر اين گونه قضاياي حياتي امت اسلامي، ميتواند محسوب شود.
آن طرف تر مي بينيم كه كشور اسلامي پاكستان از جانب امريكا، در محراق آتشبازيهاي مرموز نظامي قرار گرفته است، و موج اين فساد پيشگيها در اين كشور اسلامي رو به تزايد است و هر روز دامنة ناآراميها در آن گسترده ميشود ، در حالي كه مداخلات مستقيم امريكاييها خود در اين زمينه ، براي شعله ور ساختن هر چه بيشتر اين آتش هيزمي خشك قلمداد ميشود كه دم و ساعت در تنور پاكستان افگنده ميشود!
واضح است كه اين كنشهاي خصمانه، در دراز مدت وقتي امنيت اين كشور اسلامي ، با تهديد هاي خود ساختة آن چناني، مواجه شد، هم اقتصاد و هم جامعة اين سرزمين را متاثر كند و در نهايت نيز تسليحات اتمي اين كشور را در اختيار دشمنان اسلام قرار دهد!
در ميان اتفاقات بسيار نزديك به هم ، اين ماه، شاهديم كه دولت امريكا اخيرا موافقت كرد تا چند فروند از جنگنده هاي اف شانزده امريكايي را كه قبلا پاكستان خريداري كرده بود، به اين كشور بفرستد، و اين در حالي است كه در مسابقة تسليحاتي ميان كشور پاكستان و هندوستان، هندوها اكنون دست به پرتاب اقمار مصنوعي به فضا زده و طيارات بدون سرنشين ميسازند و پاكستان با مشكلاتي كه اكنون مواجه است درگير حل مناقشات داخلي خود گرديده و بر حل مشكلات خويش نيز نتوانسته است تا به اكنون فايق آيد!
در گوشة ديگر اين مثلث اهريمني، يعني در قضية فلسطين نيز طوري كه دنيا شاهد است ، دولت امريكا به بهانه هاي مختلف دايما صهيونستهاي ديوانه را بر ضد ملت مظلوم فلسطين تجهيز ميكند و جالب است كه در اين اواخر ، وقتي صهيونستها به پيشنهادات امريكا مبني بر توقف شهرك سازي در كرانة باختري توجهي نكردند و اين امر موجب توقف گفتگوهاي مسخرة صلحي شد كه ميان حكومت خودگردان فلسطيني و صهيونستها روان بود، اخيرا دولت امريكا اعلان كرد كه حاضر است در قبال توقف سه ماهة شهرك سازي آن هم فقط در قسمتي از كرانة غربي نه در شرق بيت المقدس! طيارات جنگندة آخرين سيستم اف سي و پنج؟ را به اختيار دستگاه صهيونستي قرار دهد! و نيز ملياردها دالر پول نقد به آنان كمك كند و در ضمن در سازمان ملل نيز از حق وتوي خود ، از تصويب هر گونه اعلاميه بر ضد اسرائيل جلوگيري نموده و در ضمن امنيت اسرائيل را نيز به مسئوليت خود تضمين نمايد! هر چند اكنون اين پيشنهاد سخاوتمندانة امريكا را صهيونستها ، رد كرده اند و حاضر نيستند به هيچ قيمتي شهرك سازي را در خاك فلسطين متوقف سازند، اما چنين به نظر مي آيد كه اين نيز نوعي بازي است و هدف شان اين است كه دنيا و مخصوصا فلسطينيها را به مرگ بگيرند تا به تبي راضي شوند! و اگر قرار باشد كه فردا صلحي هم ميان دستگاه خود گردان و صهيونستها به ميان آيد، چنين نشان دادهند كه اين صلح به قيمت بسيار گران براي صهيونستها و زحمات فراوان دست اندركاران آن مخصوصا امريكا به دست آمده است!!
واضح است كه اين گونه تعاملات فقط نوعي بازي با افكار عمومي دنياست كه امريكاييها آن را در پيش گرفته اند! و هدف شان اين است كه به قول معروف با يك تير دو نشان بزنند، از يك سو ميخواهند به دنيا نشان دهند كه ما خواهان صلح بين مسلمانان و صهيونستها هستيم و در اين راه حاضر به سرمايه گذاريهاي سخاوتمندانة اين چنين مي باشيم و از جانب ديگر وسايل آدمشكي مدرنتر را همراه با تضمين مصئونيت همه جانبه ، به اختيار صهيونيستها قرار دهند تا آنان به راحتي بتوانند اهداف شيطاني خود را دنبال نمايند، و امريكا هم در انظار جهانيان مورد ملامت بيشتر از اين بابت قرار نگيرد!
خلاصه اين نما بخشي از توطئة در حال جريان بر ضد امت اسلامي در منطقه است كه به صورت واضح به چشم ميخورد ، و اين نشان ميدهد كه امت اسلامي براي مبارزه با امريكا، راهي بسيار طولاني با چالشهاي بسيار سنگين را در پيش دارد . طبعا اين موضوع بايد، با هوشياري هرچه بيشتر امت اسلامي و مخصوصا ملتهاي حاضر در اين مجال پيگيري شود و براي ايستاده گي و مقاومت در برابر آن با شيوه هاي متين و استوار برنامه ريزي صورت گيرد.
در اين ميان كساني كه امروزه در پي ايجاد بلوا ميان دو كشور اسلامي پاكستان و افغانستان هستند، در اصل اجنتهاي سه جانبة امريكاو هند و اسرائيل اند كه ميخواهند هر چه بيشتر درمنطقه آب گل آلود شود تا آنان به صيد ماهي بپردازند. لذا هوشيارانه عمل كردن از وجايب اسلامي ماست .
يقينا دست خدا با مومنان است و امروز از فلسطين تا به كشمير و افغانستان ، ده ها سال است كه مسلمانان درگير اين مبارزه كمر شكن با كفار هستند و الحمدالله اميد هاي فراواني براي پيروزي و غلبة حق بر باطل يعني اسلام بر گاو پرستان هندو، نجسان يهودي صهيونيست در فلسطين و نيز مشركان صليبي امريكايي در افغانستان و ديگر نقاط نمايان است و اين خود دشمنان را بر آن داشته است تا همه دست به دست هم بگذارند و براي نابودي و نجات خود كاري بكنند اما اگر امت اسلامي هوشياري بيشتر به خرج دهد و كمي براي حفاظت و صيانت از ارزشهاي ديني خود، توجه مبذول دارد، پيروزي ان شاء الله سريعتر از آن كه پيش بيني ميشود به دست مي آيد و طرح هاي خاينانة دشمنان نقش بر آب ميشود، اما اگر مسلمانان دچار غلط فهمي در اين مبازة نفسگير خود شده و با برنامه عمل نكنند، كار مبارزه با دشمن با اين ساده گي با توجه به حجم وسيع توطئه به اين آساني به پيش نخواهد رفت و سالهاي دشواري از مقابله و دفاع در پيش روي مسلمانان خواهد بود!

9 نظرات:

حاجي عبدالله گفت...

ولاتهنوا و لاتحزنوا وانتم الاعلون ان كنتم مومنين.
مسلمانان اگر براي شناخت دين خود جدي باشند و براساس دستورات وحياني حركت كنند، هيچ گاهي كفر به ايشان ضرر رسانده نميتواند . من ريشه مشكلات امت را در دوري آنان از اسلام راستين و نفوذ خرافات و بدعت ها در ميان امت مي بينم. اگر ما مسلمين به قرآن توجه كنيم و به سنت بيامبر خود پايبند باشيم هرگز قوت دشمن نميتواند قدرت ما را در هم بكوبد.حيف كه امروز مسلمين در عوض توجه به اسلام اصيل گرويدة اسلام خود ساخته خود هستند كه نه صلابت دارد و نه هم قدرت ايستاده گي .
راه بازگشت ما و نجات از سياهي جاهليت بازگشت به مباني صيل اسلام است . خداوند به ما توفيق عمل به اسلام عنايت كند. تشكر از شما كه واقعاحقيقت ايمان را به مردم نمايان ميكنيد. و وبلاگ شما هم مطالب سياسي دارد و هم عقيدتي و فكري و اخلاقي . از خدا ميخواهم كه شما را در رسيدن به اهداف نيك تان ياري رساند. آمين

محمد يوسف پاپلزايي گفت...

سلام
كشمير را امروز مسلمانان به كلي از ياد برده اند در حالي كه ده ها سال است مسلمين در آن جا در زير فشار هندوان متعصب قرار دارد.
و اما پاكستان به يك نكته بايد اشاره كرد و آن هوشياري ملت پاكستان است ، زمامدارن پاكستاني هم دست كمي از ديگر سران خود فروختة كشور هاي اسلامي ندارند . و اين كه ملت پاكستان نميتواند براي تعيين سرنوشت خود افراد شايسته را انتخاب كند و به افرادي مانند بي نظير بوتو با آن سابقه تاريكش و سپس شوهر آن زرداري راي ميدهند معلوم است كه شعور سياسي خوبي ندارند.
ورنه چطور ممكن است كه پاكستان با نود و پنج درصد جمعيت سني به يك خانوادة بدنام شيعه راي بدهد ، شيعه خوبش چيست كه بدش باشد؟ واضح است كه اينها ميخواهند پاكستان را به چنگال يهود و نصاراي بيندازند.
و خداوند سرنوشت هيچ قومي را تغيير نميدهد مادام كه خود آنان در سرنوشت خود تغيير آورند.

مخلص كاظم گفت...

استاد جواد حميد عزيز منجي من از دام شيطوني رافضه سلام دارم به شما و دوستان عزيزم در ولاگ حقيقت ايمان.
ميخوام اول به شما يك خوشخبري بدم و اون اينكه من تونستم از هشت نفر خونوادم 5 نفرشونو قانع كنم كه دست از شيعه گري بكشند و ما پنج نفر الحمدلله امسال به بدعت و خرافات عاشورا آلوده نشديم و روز عاشورا توي خونه نشسته و قرآن خونديم و ثوابشو بخشيديم به روح حضرت حسين و شهداي عزيز كربلا.
استاد عزيز هرچه ميتنوي از خرافات شيعه به ما بنويس ول كن امريكا و صهيونيزمو به خدا قسم اين رافضي ها از صد يهودي بدترند! تا ميتونيد اينارو به مردم معرفي شون كنيد كه بفهمهن در بغل خود شون چه ميگذره. اول ما بايد اسلام پاكسازي كنيم بعد بريم سراغ ديگرون .خدا خير تون بده

عبدالواسع عزيزي گفت...

واقعن به نكتة خيلي مهم و حساسي اشاره كرديد، موضوع همكاري اسرائيل با هندوستان از موارد خيلي مهم است كه جهان اسلام را با چالش نوي مواجه كرده است. خدا كند كه مسلمانان هم به فكر يك كار اساسي باشند و اين اختلافات را كنار بگذارنداما ما متاسفانه مي بينيم كه جهان اسلام با هم دچار اختلاف اند و با دشمنان اسلام بر ضد خودشان اتحاد ميكنند. مانند افغانستان كه با هند بر ضد هندوستان متحد شده است!

احسان الحق گفت...

سلام
البته منظور آقاي عزيزي اتحاد افغانستان و هندوستان بر ضد پاكستان است، اما به نظر شما نبايد به افغانستان حق داد كه بر ضد پاكستان با هند يكجا شود؟ در طي اين سي سال گذشته مشكلات عمدة افغانستان توسط همسايه هاي شمالي و جنوبي و غربي ما به وجود آمده است.و همين اكنون بعد از فروپاشي شوروي بزرگتري مشكل كشور ما پاكستاني ها و ايرانيهاهستند كه با مداخلات خود نمي گذارند آب خوش از گلوي ملت ما پايين رود. من كه فكر ميكنم بر اساس شعر شاعر كه ميگويد، خدا كند كه شود جنگ ارمني و يهود زهر طرف كه شود كشته خير اسلام است ، امروز نيز جنگ امريكا با پاكستان و ايران به نفع ماست شايد رژيمهاي در اين منطقه به وجود بيايند كه در امور داخلي ما مداخله نكنند.

ناشناس گفت...

كجا وكي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان مداخله كرده؟ مگه الان توي ايران چقدر افغاني زنده گي ميكنن؟ مگه در اين سي سال چقدر ملت ايران از افغانستان حمايت كردند؟ حالا شما اسم اينو گذاشتين مداخله و امريكا رو بر جمهوري اسلامي ترجيح ميدين؟ واقعن كه!!!!

خالد گفت...

دوست عزيز
اولا كه افغانها در خاك ايران به سفرة خود مهمان اند و ملت ايران يا دولت ايران براي آنها كاري نكردند. افغانهاي شرافتمند در اين سرزمين كار ميكنند، و تن به سخترين فشار هاي كاري ميزنند كه ايرانيها هرگز به آن تن نميدهند و در نتيجه كشور شما را آباد كرده اند آن هم با صرف انرژي زياد و هزينه كم براي شما! لذا اين منتي ندارد كه شما روي مردم ما بگذاريد.
دوم: رژيم شما به اساس سياستهاي متعصابة مذهبي كه دارد در طي اين سال كاري براي مردم افغانستان نكرده است به جز ترويج خرافات و مزخرفاتي كه اكنون شما و ملت شما به آن آلوده هستيد يعني سينه زني و قمه زني و اين خرافات ديگر را به تعدادي از شيعيان افغانستان نيز ياد داده و آن ها را به سلاح نيز مجهز كرده است و چهار نوكري در افغانستان برايش پرورش داده كه روزي به دردش بخورند. و امروز نيز با كانتينر به جاي مواد خوراكي مواد منفجره براي كشتن ملت ما به سرزمين ما مي فرستد! و رشوت براي رژيم امريكايي كرزي ميدهد تا با آنان در كشتن ملت ما همكاري كند!
و جالب است كه اين همه جنايت را به نام اسلام ودين نيز انجام ميدهد كه سبب بدنامي اسلام نيز شده است؟
اما امريكا دشمن شناخته شدة ملت ماست و ما با آن ميجنگيم . حال خودت بگو آيا امريكا بهتر است يا رژيم رافضي و دزد چرا غ به دست تو؟

نصرت گفت...

اي مسلمانان به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد. مسلمين اگر با هم اتفاق نكنند يكي يكي كشور هاي اسلامي را از ميان بر ميدارند . به عراق نگاه كنيد كه تمام امكاناتش را از ميان بردند افغانستان نيز به همين سرنوشت دچار شد ، اكنون نوبت پاكستان و ايران است و فردا...
براي وحدت امت كوشش كنيد و بيداري اسلامي بايد يكي از وظايف اصلي هر مسلمان باشد. طوري كه حاجي عبدالله آيت قرآن را نوشتند اگر ما مومن باشيم هيچ مشكلي ما را تهديد نميكند. ياالله انصرنا

فاروق گفت...

السلام عليكم برادر ايماني
از مطلب زيبا يتان استفاده بردم

خوشحال ميشوم از نظرات تان بهره مندمان گردانيد.

الله اكبر و لله الحمد