دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه
نوشته : عبدالله برومند



الله متعال اسلام را به عنوان ديني كامل و شامل براي انسان بر گزيده است كه تمام جوانب زنده گي او را در بر ميگيرد و هيچ زاوية اي از زواياي حيات نيست مگر اين كه اسلام در آن دخالتي داشته باشد و حرفي براي رهنمايي و هدايت انسان.


و معني اسلام نيز تسليم شدن به اين قوانين و مقرراتي است كه از جانب الله متعال به انسانها اهدا گرديده و اگر كسي در عوض اين قوانين الهي براي خود قوانيني جدا ميسازد و بر اساس آن زنده گي خود را عيار ميكند ، بر مبناي آيت مباركة : و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الكافرون. از جمله كافران به شما رفته و رابطه اش با اسلام قطع ميگردد...




.. وقتي ما از شموليت و جامعيت دين صحبت ميكنيم منظور ما اين است كه اسلام به عنوان مكتبي كامل، از امور شخصي تا امور اجتماعي ما را در بر ميگيرد و حتي مسايل خصوصي زنده گي ما نيز با روشنايي اسلام منور گرديده است ، لذا انسان مومن اصيل و واقعي كسي است كه وقتي ميخورد و ميآشامد به طريقه اسلامي بخورد و بياشامد، يعني بسم الله بگويد و حلال بخورد و به دست راست بخورد ، كم بخورد و از نزد خود بخورد، آب را چگونه بنوشد و حتي اين كه چگونه بنشيند نيز در اسلام هدايت مستقيم وجود دارد .... و قتي ميخوابد و بيدار ميشود، به طريق اسلامي بخوابد و بيدار شود و دعاي ماثور را بخواند: اللهم باسمك اموت و احيي! بارالها به نام تو ميمرم و زنده ميشوم! و وقتي بيدار ميشود: الحمدلله الذي احيانا بعد ما اماتنا و اليه النشور! ستايش از آن پروردگاري است كه ما را بعد از مردن زنده كرد و بازگشت به سوي اوست! و وقتي راه ميرود به طريق اسلامي راه برود : و لاتمش في الارض مرحا : در زمين خرامان راه مرو! و وقتي صحبت ميكند بايد مطابق به آداب اسلامي صحبت كند: واغضض من صوتك : صدايت را پايان بياور و يا آيت : و جادلهم بالتي هي احسن ، با ايشان به طريق نيكو مجادله كن و قس علي هذا در تمام زمينه هاي حيات، چه خورد و چه كوچك بايد، آداب اسلامي را انسان مومن رعايت كند، حتي وقتي به بيت الخلاء ميخواهد پاي بگذارد ميگويد: اللهم اني اعوذ بك من الخبث و الخبائث : باالها به تو از شر هر پليدي پناه ميبرم! و وقتي از آن بيت الخلاء بيرون آمد، دعاي ديگري ميخواند ، وقتي لباس ميپوشد وقتي پاي از خانه بيرون ميگذارد وقتي به مسجد داخل ميشود و يا بيرون ميشود...


از روي اين موارد كه برشمردن آن فعلا براي ما ممكن نيست و خوب است عزيزان به ماثورات مراجعه فرمايند، ميدانيم كه اسلام چقدر شامليت دارد .


از جمله مواردي كه اسلام در آن ارشاداتي صريح و آشكار دارد در موارد غم و شادي است كه در اين باره نيز انسان مومن بايد تابع شريعت الهي بوده و از نزد خود برايش آداب شادي و غم را نتراشد . مثلا وقتي عزيز كسي ميميرد ، شريعت نوحه كشيدن و به سر و صورت زدن و لباس سياه پوشيدن و... را براي اهل ميت منع قرار داده است و مسلمين را مكلف كرده است كه تا سه روز براي ميت خود به صورت رسمي ميتوانند عزا دار باشند كه البته اين حكم براي زني كه شوهرش را از دست ميدهد تفاوت ميكند . و در طي اين سه روز نان خوردن از خانه عزادار مكروه است و بايد نزديكان براي خانواده عزادار نان بپزند تا آنان بتوانند به غم خويش رسيده گي نمايند . بعد از ختم سه روز ديگر عزا تمام است و چيزي به نام هفتم و چهلم و سالگرد ، و اعمار بارگاه ها بالاي قبور و اين گونه مسايل كه امروزه مروج شده در اسلام هيچ رسميتي نداشته و همه اموري است غير اسلامي و بدعت و گناه شمرده ميشود.


در موارد شادي هم وضع به همين گونه است و روز هاي عيد و شادي مسلمين نيز در اسلام مشخص گرديده و دستورات صريح و واضحي در اين باره به مسلمانان داده شده است .


وقتي پيامبر اسلام به مدينه آمدند ديدند كه مردم يثرب به نام مهرگان در نوروز دو عيد دارند و آن دو روز را تجليل ميكنند به شادي و سرور مي پردازند ! پيامبر صل الله عليه وسلم فرمود : اين كار ها براي چيست؟ گفتند ما از قديم الايام اين دو روز را تجليل ميكنيم و به شادي مي پردازيم و روزهاي جش و عيد ماست! نبي اكرم فرمودند: اكنون كه شما مسلمان شده ايد خداوند در عوض به شما دو روز ديگر را عنايت كرده كه شما در آن به شادي و سرور بپردازيد : يكي عيد فطر و ديگري عيد اضحي!


لذا مسلمين بايد بدانند كه روزهاي عيد آنان فقط روزهاي است كه خدا و پيامبر اسلام براي ما مشخص كرده اند و اين كه فعلا ما مي بينيم كه مردمي از رافضه عيد هاي دارند به نام عيد نوروز و عيد غدير خم و ... اينها همه كارهاي است كه خلاف شريعت ناب اسلامي بوده و همه مربوط به اعمال جاهليت است كه هيچ ربطي به اسلام ندارد و مسلمانان بايد هيچگاهي خود را به رافضه و مجوسها و يا اعراب جاهلي كه از قديم الايام به اين گونه اعمال آغشته بودند مشابه نسازند تا اسلام از كفر در همه چيز خود چنان كه جدا هست ، جدا بماند و ميان اسلام و جاهليت خلط صورت نگيرد.


متاسفانه امروزه بسياري از كارهاي را كه فارسيان و ايرانيان و اعراب از زمان جاهليت آن را به عنوان اعمال عبادي خود انجام ميدادند در ميان مسلمين رواج داده شده است چنان كه مي بينيم ، مراسمي موجود است به نام چهار شبنه سوران ، و چهارشنبه اول سال و آخرسال كه در آن ايرانيها از روي آتش مي پرند و اعتقاد دارند كه اين آتش آنان را پاك ميسازد! و يا مراسمي دارند به نام سيزده به در كه روز سيزدهم ماه حمل را از خانه هاي خود به صحرا بيرون ميشوند و با خود سبزه ها را به صحرا ميبرند و معتقدند كه اين كار مصايب و بلايا را از آنان دور ميسازد و يا اين كه سفره هاي به نام هفت سين ميگسترانند و وقت تحويل سال شروع به دعا ميكنند و از اين كار انتظار خير و بركت دارند، و يا شب يلدا هندوانه ميخورند! و به نزد رمالهاي و كف بين ها براي بهبود زنده گي خود مراجعه ميكنند و... اينها و نمونة از اين كار ها همه شرك و بدعت و خرافات مطلق است كه هيچ ربطي به دين ما و به اسلام ناب محمدي ندارد و همه عادات جاهلي است و هر كس كه آن را مرتكب ميشود ، اعتقاد خالصانه وي به خدا و شريعت محمدي واقعا خدشه دار ميگردد.


در اسلام ما فقط دعايي داريم كه هنگام ديدن و رويت ماه نو آن را ميخوانيم و به اين شكل است : اللهم اهله علينا باليمن و الايمان و السلامة و الاسلام و التوفيق لما تحب و ترضي ربي وربك الله. يعني:  بار الها اين ماه را براي ما با بركت بگردان و آن را با ايمان و سلامي و اسلام و توفيق به كاري كه آن را دوست داري و تو را راضي ميسازد، همراه بساز. اي ماه !پروردگار من و تو الله است.!  و ديگر چيزي به نام سال تحويل و عيد نوروز و غيره در اسلام موجود نيست!


متاسفانه روافض رسمي بسيار زشت را در افغانستان نيز مروج كرده اند و آن اين كه در شهر مزار در كنار قبر زردشت كه اكنون به نام مزار حضرت علي كرم الله وجهه! موسوم شده است هر سال ، در اول سال مردم جمع ميشوند و در آن جا نيز پرچمي را به نام جنده بالا ميكنند و معتقدند كه حين بالا كردن اين پرچم هر كس هر حاجتي داشته باشد روا ميگردد !


و جالب است كه  روافض اكنون كار ديگري را به اين بدعت شوم افزوده اند و به آن صبغه جهاني نيز بخشيده اند به اين صورت كه بيرقي را مدعي هستند  از سر قبر حضرت حسين رضي الله عنه آورده شده است و آن را در هر جا براي مدتي ميگردانند و شنيده ام كه مدتي است آن را به افغانستان آورده اند و روافض دور آن ميچرخند و آن را ميبوسند و از آن طلب حاجت ميكنند!! نعوذ بالله من ذالك .


اين كارها همه كفر مطلق به خدا و رسول الله بوده و با توحيد و يگانه پرستي اسلام مغايرت دارد و جز شيطان هيچ كس ديگري به چنين اعمال زشتي به نام اعمال عبادي مسلمين را امر نكرده است ! متاسفانه امروز ايمان مسلمين را اين گونه غارت شيطان ساخته اند.


البته بايد خاطر نشان سازم كه اگر ما روز هاي را به عنوان جشن هاي ملي كه هيچ ربطي به عبادت نداشته باشد تجليل كنيم اشكالي ندارد ، مثل اين كه كشور ها روز آزادي خود را جشن ميگيرند و يا در عروسي ها ما شاهد هستيم. اما وقتي اين كار ها را به نام كار هاي عبادي و با اعقاداتي مانند بيرون شدن حتمي در روز سيزده حمل، همراه ميكنيم و ميگوييم كه اگر نرفتيم غم و بلا به سراغ ما مي آيد و يا اگر از روي آتش نپريديم درد و رنج از ما دور نميشود ، و يا وقتي جنده بالا كنيم حاجات ما روا ميشود، ويا از صاحبان قبور حاجات بطلبيم، اين گونه كار ها همه شرك و كفر است و انسان را از دايره دين بيرون ميكند.


لذا من از همة مسلمانان خواهشمندم كه به اين مطلب پاكيزه توجه كرده و زنده گي عملي و اعتقادي خود را با پاكي اسلام ناب همراه بسازند واز اين گونه مزخرفات دوري كنند كه حيات دنيا و آخرت شان به سامان آيد . و السلام علي من اتبع الهدي .






0 نظرات: