دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۹۰ اسفند ۲۶, جمعه

نوشتة متین سروش
همه  ساله در نوروز در ولایت مزار افغانستان مراسمی در صحن زیارت موسوم به حضرت علی کرم الله وجه به نام جنده بالا یا ژنده بالا انجام میشود که در آن  مردمی از سراسر افغانستان و حتی کشورهای دیگر گرد هم آمده و بیرقی را باشور و هلهلة عجیب به هوا بالا میکنند و جالب این است که اکنون این کار توسط رئیس دولت نام نهاد افغانستان و دیگر کاسه لیسان امریکایی انجام میشود .
از دیگر جوانب این عملیة مسخره که بگذریم متاسفانه عدة عوام بر این باور اند که در هنگام بالا کردن این بیرق شیطانی، مریضان شفا می یابند و حاجات مردم برآورده میشود و از این حرفهای خرافی دیگر که عوام الناس را فریفته و با اخلاصی دینی  وقت و پول خود را در پای این نماد ابلیس بیهوده صرف کرده و خویش را بازیچه شیطان و دلقکهای میسازند که این دکان را برای سر کیسه کردن مردم باز کرده اند.
خدا لعنت کند روافض را که ایشان نیز وقتی نام خدای خود یعنی حضرت علی را میشنوند، هر گندی که در پیش شان بگذارند آن را په په کرده میخورند و فکر نمیکنند که چرا باید چنین کنند در حالی که خدا آن را بر ایشان حرام کرده است. متاسفانه روافض نیز هیزم آور این معرکه خرافی هستند که در این گوشة از سرزمین افغانستان اجرا میشود . اما روافض این خرافات شیطانی را تعمیم بیشتر بخشیده و هر سال در زیارتهای دیگری از جمله کابل و هرات نیز  عدة خر تر از خود حتی از سنیان فریب خورده را نیز گرد آوری میکنند و در آن جا این نمایش مضحک را انجام میدهند و از قرار شنیدن سال قبل بیرقی را به نام بیرق امام حسین از ایران آوردندو در گوشه و کنار کشور ما میگشتاند و برای خود مرید و پیرو پیدا میکردند.
هدف ما از نوشتن این مقاله آن است که مسلمان بدانند که این گونه حرکات خرافی هیچ ربطی به اسلام ندارد و کسانی که اعتقاد به این داشته باشند که این بیرق به مردم شفا میدهد از دین خدا خارج میگردند.
شیطان در کمین است تا ایمان مومن را به هر شکلی که هست غارت کند و اعمالش را حبطه سازد.
گفتنی است که در ابتدای هر سال جدید شمسی مراسم دیگری نیز کم کم توسط بعضی از مردم انجام میشود که این اعمال نیز منافی توحید و یگانه پرستی است از جمله این که در شب چهارشنبه اخیر سال از بالای آتش میپرند و معتقدند که این کار بلاها را از ایشان دور میکند و نیز در روز سیزده اول سال از خانه ها بر آمده و به دشت صحرا میروند به این عقیده که گویی بلا ها را از خانه بیرون میکنند.
متاسفانه باز هم روافض فاسق اند که این گونه مناسبتها را با عقیده دینی تجلیل میکنند و برای خود سفرة هفت سین و نوروزی تهیه میکنند و از این روز ها به عنوان عید تجلیل به عمل می آورند . تمام این گونه اعمال مربوط به دوران جاهلیت است و هیچ ارتباطی نه تنها به اسلام ندارد بلکه انسان را از دایرة دین حنیف الهی خارج نیز میکند چرا که در اسلام عیدی به جز دو عید فطر و اضحی و جود ندارد و نیز چیزی نحث مثل سیزده و چهارده نیست که به انسان ضرر برساند. به انسان اگر الله متعال ضرری را متوجه گرداند کسی آن را دفع کرده نمیتواند و اگر نفعی برساند کسی مانع آن شده نمیتواند. و این اعمال نیک و یا بد انسان است که بر روی سرنوشت او تاثیر میگذارد نه این که روزی یا ساعتی بتواند چنین کند.
ما امیدواریم که مردم مسلمان ما از این بدعتها و خرافات ناپسند به شدت احتراز کنند و نگذارند که حیات دنیا و آخرت شان با این اعمال جاهلیت غارت شیطان گردد.
هر عملی که مطابقت با قرآن و سنت و سیرت اصحاب و ائمة دین ما نداشته باشد بدعت شمرده میشود و اعمال نیک انسان مومن را حبطه میکند. لذا نه ما به چیزی مثل نوروز اعتقاد داریم نه برای چهار شنبه و پنجشنبه  قدرتی میشناسیم نه به سیزده و چهارده ارزشی قایل هستیم . باز گشت همة ما به سوی الله است که او اول و آخر و ظاهر و باطن است و برای ما شریعت اسلام را به عنوان راهنمای زنده گی  عطا کرده است از آن اطاعت کنید تا رستگار شوید. و السلام علی من اتبع الهدی

7 نظرات:

abdozahra گفت...

ما اگه رافضی هستیم شما هم شیعیان و پیروان سنت ابو سفیان و عمر و یزید هستید خودت رو گول نزن احمق اگه استدلال درست حسابی داری بسم الله و گرنه خفه باش!برید به ریگی و شاه عربستان و قذافی تون فخر کنید ما هم با علی علیه السلام و اولادش هستیم

عبدالله گفت...

توخفه شو ای مشرک بی دین که از نام کثیفت شرک و بت پرستی میبارد! حیف نام علی رضی الله عنه که تو سگ میبری . تو را به علی چه کار. علی بنده الله بود در حالی که تو کثیف بندة زهرا هستی . اسلام ما را به بنده گی خدا میخواند وتو بندة بنده هستی. در حالی که زهرا از تو و افکار پلیدت بیزار است . پیرو عبدالله بن سبای یهودی !این منطق است که تو داری . این بنده خدا که هرچه نوشته با قرآن و اسلام برابر است تو چه حرفی برای گفتن داری ملعون پست تر ازخوک!

روشنک محب گفت...

ای بابا به گوش خر یاسین خواندن فایده ندارد. رافضی بی منطقترین انسان روی زمین است خدا هدایتشان کند.

سمیه گفت...

واقعا که این شیعه های احمق بیخرد هستند آخر چه حرفی خلاف نظرات اهل بیت و حضرت علی در این نوشته دیده میشود که این رافضی این قدر توهین میکند . وقتی جوابی برای گفتن ندارند هرچه به قلبهای سیاه شان میگذرد آن را بی فکرو تامل به زبان می آرند.

ناشناس گفت...

پاسخ به شبهه ای از اهل سنت
چرا نام های بعضی از فرزندان امام علی (ع) ابو بکر و عمر بوده؟

امام علي -رضي الله عنه- بعد از وفات فاطمه -رضي الله عنها- با چند زن ازدواج نمود و از آنها صاحب چند فرزند شد، که برخي از فرزندان عبارتند از: عباس بن علي بن ابي طالب، عبدالله بن علي بن ابي طالب، جعفر بن علي بن ابي طالب، عثمان بن علي بن ابي طالب.

مادر اين فرزندان امام، ام البنين بنت حزام بن دارم است. و همچنين امام علي با ليلي بنت مسعود الدارميه ازدواج کرد و از او صاحب فرزنداني شد به نام‌ هاي: عبيدالله بن علي بن ابي طالب و ابوبکر بن علي بن ابي طالب و همچنين يحيي بن علي بن ابي طالب، محمد اصغر بن علي بن ابي طالب، عون بن علي بن ابي طالب، فرزندان او هستند که مادرشان «اسماء بنت عميس» است.

ناشناس گفت...

و همچنين رقيه بنت علي بن ابي ‌طالب و عمر بن علي بن ابي طالب که در سي و پنج سالگي وفات يافت فرزندان او هستند و مادرشان ام حبيب بنت ربيعه است. و همچنين با «ام مسعود بنت عروه بن مسعود ثقفي» ازدواج کرد و از او صاحب فرزنداني شد به نام هاى: ام الحسن بنت علي بن ابي طالب، رمله الکبري بنت علي بن ابي طالب، سؤال اينجاست که آيا پدري حاضر است فرزندش را به نام سرسخت‌ترين دشمن خود نامگذاري کند؟ آن هم در صورتي که پدر علي بن ابي طالب -رضي الله عنه- باشد. پس چگونه علي اسم کساني را بر فرزندانش مي گذارد که شما مي گوييد آنها سر سخت‌ترين دشمن او بوده ‌اند؟!

و آيا انسان عاقلي اسم دشمنانش را بر دوستانش مي گذارد؟! و آيا مى دانيد که علي اولين قريشي بود که اسم فرزندانش را ابوبکر و عمر و عثمان ناميد؟

* جواب : بخاری در کتاب خود روایتی می آورد که : أرسل علي رضي الله عنه الي ابي بكر أن إئتنا و لا يأتنا أحد معك كراهيه لمحضر عمريعني : جضرت علي درپي ابابكر فرستادو گفت نزد ما بيا و هيچ كس را با خود نيار . چون نسبت به حضور عمر کراهیت داشت . (صحیح بخاری 3/55 )

پس طبق نقل بخاری در اینکه امام علی از عمر بن خطاب راضی نبوده شکی نیست . لطفاً جناب مستشکل بفرماید در مورد این روایت چه توجیهی دارد .

اما در مورد آنچه پرسشگر نوشته یعنی نامگذاری فرزندان مولا علیه السلام به نامهای خلفاء باید گفت ؛ آوردن این قبیل دلایل آن هم برای اثبات ادعای صمیمانه بودن روابط خلفاء با امیرالمؤمنین علیه السلام با عرض پوزش باید گفت نوعی عوام فریبی می باشد. زیرا روند تحولات صدر اسلام و سیر تاریخی حوادث و سرنوشت سیاسی ، اجتماعی خاندان پیامبر و همچنین بسیاری شواهد مسلم تاریخی خلاف ادعای آقایان می باشد .

« کسانی که اندک اطلاعی از تاریخ و فرهنگ اسلام و عرب دارند به این نکته واقف هستند که نامهایی از قبیل ابوبکر و عمر و عثمان اختصاصیِ خلیفه اول ، دوم و سوم نیست ، این نام های قبل از ظهور اسلام و پس از آن رایج و متداول بوده است . در فرهنگ اجتماعی رایج هر جامعه این گونه نیست که مخالفتها و نزاعها موجب تحریم نامها و کینه ها شود . کما این که در عرف اجتماعی امروز نیز اگر دو خانواده به اختلاف و نزاع برخیزند و حتی در میان آنها قتلی واقع شود و مشخص گردد که نام قاتل مثلاً « عبدالله » است ، خانواده مقتول از شخص قاتل که می توانست هر نام دیگری داشته باشد متنفر و رویگردان می شوند و چه بسا که در صدد قصاص و احقاق حق برمی آیند ، اما رویگردانی آنها از کلمه « عبدالله » توجیهی ندارد .

بالاتر از این باید گفت ، چه کسی است که به دشمنی معاویه و بنی امیه نسبت به خاندان پیامبر صلی الله علیه واله و شیعیان آنها اذعان نداشته باشد ؟ معذلک اندک توجهی به کتب تاریخ و رجال نشان می دهد که نامگذاری به نامهای معاویه و حتی یزید در بین بنی هاشم و شیعیان تا قرنها متداول بوده است . (برای کسب اطلاع بیشتر به کتب رجال شیعی نظیر : رجال طوسی ، رجال برقی ، رجال کشی و … مراجعه کنید )

آیا به استناد این نامگذاری ها می توان نتیجه گرفت روابط معاویه بن ابی سفیان با امیرالمؤمنین علی علیه السلام و بنی هاشم و شیعیان آنها بسیار حسنه بوده است ؟

آنچه بدیهی و مسلم است این که در عرف اجتماعی آن زمان این نامگذاری ها به هیچ وجه بیانگر کیفیت روابط صاحبان این اسامی با یکدیگر نبوده است .

متروک و منسوخ شدن کاربرد یک اسم در عرف اجتماعی هر جامعه روندی طبیعی دارد و تابع تحولات فرهنگی و سلایق افراد آن است ، به گونه ای که در زمان ما و حتی در میان اهل سنت نامهایی همچون ابوبکر و عمر و عثمان و … کمتر اختیار می شود . در صورتی که در قرون اولیه اسلامی چنین نیست و این نامها از جمله اسامی رایج آن دوره بوده است » . ( برگرفته از کتاب در پاسخ افسانه شهادت … !!! ، سید جواد حسینی طباطبایی ، ص 181 الی 184 )

اگر نامگذاری دلالت بر حسن روابط دارد ، چرا خلفا نام هیچ یک از فرزندان خود را به نام علی ، حسن ، حسین نگذاشتند ؟ آیا پرهیز خلفاء از این نامها – حسن ، حسین – دلیل بر سوء روابطشان با اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و اله نیست ؟

احسان گفت...

عجب! منطق رافضی را نگاه کنید!اولا که بحث چیست و رافضی از کجا میگوید؟
ثانیا بسیار خوب شد که دلایل رافضیان را در بارة نامگذاری فرزندان حضرت علی به نامهای خلفا شنیدم . اولا این اعتراف بسیار جالب است و دوم دلایل نفی دوستی رافضیان از این طریق جالب تر!
کسی نیست از این رافضی بپرسد وقتی چنین است چرا شما اکنون در میان خود یک عمر نامی ندارید؟ مگر شما مدعی نیستید که ما پیرو اهل بیتیم؟!!!
نوشته چرا خلفا نام فرزندان خود را حسن و حسین نگذاشتند! واضح است در نامگذاری همیش به بزرگان توجه میشود!
و اگر اهل بیت نام خلفای راشدین را بر فرزندان خود میگذاشتند این نشاندهندة فخامت جایگاه خلفا در نزد آنان و محبت ایشان در مورد آنان بود . در حالی که صد ها تن از فرزندان اصحاب به نامهای علی و حسنین رضی الله عنهم هستند. برای این شناخت کافی است کمی تاریخ صحابه را ورق بزنی .!
لعنت خدا برشما کافران بی منطق پست! والله خر بر شما هزار مرتبه شرف دارد.آدم به این همه حماقت واقعا تعجب میکند!