دوست عزیز به وبلاگ حقیقت ایمان خوش آمدید
امید است که از مطالب موجود در این وبلاگ استفاده بهینه نموده و با نظرات خویش ما را در جهت پیشبرد هر چه بهتر آن یاری نمایید.
این وبلاگ از تمامی مطالب مفید و سودمند شما استقبال میکند. لطفا مطالب خود را به آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال نمایید:

hamid.ma66@yahoo.com
۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه
به قلم: ابراهیم عبدالرحمن ترکی  مدير سایت المختصر 
سنی نیوز:  ژیم سوریه از بدترین نظام های حاکم در کشورهای عربی بشمار می رود. دو برادر مجرم و جنایتکار تاریخ "حافظ الاسد" و "رفعت الاسد" در سال 1982بیش از 30 هزار طفل ، مرد و زن بیگناه را در شهرستان "حمات" با بیرحمانه ترین شیوه بقتل رساندند که تاریخ سوریه این فاجعۀ وحشتناک را هرگز فراموش نخواهد کرد.
چنانکه این دو سفاک در سال 1980 زندان "تدمر" را به کشتارگاه مبدل نمودند. علاوه بر این جنایات رژیم حافظ الاسد در لبنان و اردوگاه های فلسطینی ها جنایاتی جنگی را نیز مرتکب شده اند.
سه سال پیش نیز در زندان "صندیانا" قتل عام هولناکی صورت گرفت که افلام مستند شاهد حال بوده  و ماهر الاسد را نشان میدهد که از کشته شدگان فلمبرداری مینماید!
این دو مجرم سفاک و خوانخوار به تأسی از پدر خون آشام و جبار شان همچو جنایات ننگین را مرتکب میشوند و مصداق آیۀ کریمه هستند که میفرماید:( و لَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا) [نوح : 27] «و جز فرزندان بزهکار و کافر سرسخت نمی زایند و به دنیا نمی آورند»
و در حال حاضر نیز شاهد جنایات و جرایم این دو برادر سفاک و خون آشام در سوریه هستم که چگونه در مقابل تظاهرات مسالمت آمیر مردم با شیوۀ وحشیانه و ضد انسانی عمل نمودند! کسانیکه بر عکس بشار الاسد پا گذاشته اند پاهایشان را قطع نمودند و این همان سیاستی است که اسلاف وی چون فرعون دیکتاتور با مردم مصر  عملی نموده است وی به مردم مصر با تهدید و وعید می گفت:(فَلَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلَافٍ وَلَأُصَلِّبَنَّكُمْ فِي جُذُوعِ النَّخْلِ وَلَتَعْلَمُنَّ أَيُّنَا أَشَدُّ عَذَابًا وَأَبْقَى) [طه : 71 - 73]  «بیگمان دستهایتان و پاهایتان را عکس یکدیگر قطع می کنم. و شما را بر فراز شاخه های درختان خرما به دار می آویزم. و خواهید دانست که کدام یک عذابش سخت تر و پایدارتر است».
کشتار بیرحمانه در خیابانها آسانترین کاری است نزد مجرمان و تبهکاران، چنانکه قرآن کریم میفرماید: (وَقَالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِ فِرْعَوْنَ أَتَذَرُ مُوسَى وَقَوْمَهُ لِيُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَيَذَرَكَ وَآلِهَتَكَ قَالَ سَنُقَتِّلُ أَبْنَاءَهُمْ وَنَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ وَإِنَّا فَوْقَهُمْ قَاهِرُونَ)  [الأعراف : 127]   «اشراف قوم فرعون گفتند:آیا موسی و پیروان او را آزاد رها می سازی تا در سرزمین(مصر آزادانه) به فساد پردازند و تو ومعبودان تو را ترک گویند؟ گفت: پسران آنان را پیوسته خواهیم کشت و دختران شان را زنده نگاه می داریم و ما بر ایشان کاملا مسلط هستیم».
رژیم استبدادی و ستمگر سوریه سربازان و افسرانی را که حاضر به قتل تظاهرکنندگان نشدند به قتل رسانده سپس ادعا نموده که باندهای مسلح آنها را به قتل رسانده اند! شروع این قیام مردمی وقتی صورت گرفت که برخی از کودکان شهرستان درعا بر دیوارها نوشتند که "ای دکتور نوبت تو هم می رسید" و "مردم سرنگونی رژیم را می خواهند" سپس مزدوران سفاک رژیم دیکتاتوری سوریه این کودکان را معصوم را شکنجه داده و ناخونهای آنها را کشیدند!!.
اما در مورد سرکوب نمودن آزادی بیان، رژیم سوریه از رژیم های استبدادی بی نظیری در تاریخ بشریت است! مردم سوریه از چهار دهه به این طرف حق سخن گفتن و انتقاد را نداشته دهانهای ایشان را پلمب نموده اند.
و از جنایاتی که رژیم سفاک سوریه در حق مردم مظلوم سوریه مرتکب شده: نژاد پرستی، فرقه گرایی،تحویل دادن تپه های جولان بدون جنگ به دشمن! رژیم سوریه چند ساعت پیش از بیرون نمودن نیروهای این کشور از جولان اعلان نمود که منطقۀ جولان بدست دشمن سقوط کرد!! و تا امروز هم این رژیم خائن از مرزهای اسرائیل نگهبانی می کند تا جائیکه باقی ماندن این رژیم یکی از آرزوهای یهود است! پس آیا همچو رهبران خائن به اسلام، مدافع مصالح دشمنان نیستند؟
بنابراین رژیم سوریه در حال سقوط سریع و غیر مترقبه است. چنانکه مردم تونس از شر رژیم "زین" سفاک نجات یافتند عنقریب مردم سوریه نیز از پلیدی و کثافت رژیم کفری نصیری نجات خواهند یافت.
عواملی که سقوط رژیم سوریه را حتمی ساخته بسیار اند که در رأس آن نقاط زیر قرار دارد:
فشار های گوناگون بر مردم مظلوم و بیچاره و نارضایتی آنها از رژیم از چندین دهه به این طرف، ضعف و بی تجربگی رهبران سیاسی این کشور و ضعف و بی کفایتی بشار و روشهای احمقانه و ظالمانه و متهورانه برادر سفاک وی (ماهر)و  وجود اختلاف بین هردو.
آری، نباید به خطاب متعالی و متکبرانۀ اول بشار الاسد به مردم سوریه فریب خورد زیرا روش فرعون منشان همین گونه است. فرعون هم به مردم مصر اخطار داده آنها را تهدید نموده می هراسانید:(فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِي الْمَدَائِنِ حَاشِرِينَ (53) إِنَّ هَؤُلَاءِ لَشِرْذِمَةٌ قَلِيلُونَ (54) وَإِنَّهُمْ لَنَا لَغَائِظُونَ (55) وَإِنَّا لَجَمِيعٌ حَاذِرُونَ)  [الشعراء : 53 - 56] «پس فرعون(مأمورانی) به شهرها فرستاد تا (نیرو) جمع کنند. (و گفت) اینها گروه اندک و ناچیزی هستند. آنان ما را بر سر خشم می آورند.(لیکن) ما گروهی هستیم محتاط».
و نه به خطاب دومی اش که از موقف خود تنازل نموده و نرمی نشان داده فریب خورد! بلکه در انتظار خطاب سومی وی باشیم که مانند "بن علی" و "حسنی" سر تسلیم را در مقابل مردم خم نموده یا فرار و یا در چنگ ملت قرار خواهد گرفت.
مردم سوریه با قیام مبارک شان بزرگترین موانع ترس روانی را در سرزمین های عرب درهم شکستند و این قیام مردمی که از پنج هفته به این طرف علی الرغم کشته شدن و زخمی شدن صدهاتن از مبارزان ادامه دارد مژدۀ است برای آزادگان و آزادی خواهان جهان اینکه انقلاب مردمی در سوریه برگشت ناپذیر بوده تا سرحد پیروزی ادامه خواهد یافت و رژیم در برابر این کرۀ برفی که از بالا لولیده و در حال رشد بطرف پائین می آید هرگز مقاومت نکرده عاجر و ناتوان است و انقلابی ها هر روز به پیروزی های جدیدی نایل شده و مردمان شهرستان های دیگر نیز با ایشان می پیوندند و علیه رژیم ظالم و ستمگر اعلان جنگ می کنند. تا بحال بیش از 20 شهرستان در این تظاهرات شرکت دارند و رژیم با گذشت هر روزی طرفداران خودرا از دست میدهد.
رژیم راهش را گم کرده و سیاست دوگانه را در پیش گرفته است! از یکسو دست به سرکوب مردم بیگناه می زند و از سوی دیگر از مواقف تند و تهدید آمیز خود کاسته است، چنانکه دیده شد در یک جمعه کسی به قتل نرسید و در جمعۀ بعدی هشتاد نفر به قتل رسید! و از جمله تنازلات رژیم الغا نمودن حالت قیود استثنایی و آزادی زندانیان و دادن تابعیت به اکراد است! لکن تقاضاهای مردم بالا می رود زیرا در ابتدا خواهان آزادی بیان و اصلاحات شدند تا اینکه رفته رفته خواهان سرنگونی رژیم سفاک شدند، همچنان وسایل و ابزار قیام مردمی نیز پیشرفته شده و زمانی رسید که در هر شهری کمیتۀ های مردمی تشکیل شد و زمینه برای شکل گیری اعتصابات و حضور یابی در یکی از میدان ها "آزادی" را آماده ساخت تا از این راه پایه و مرکز قیادت قیام مردمی روشن و معلوم باشد چنانکه در تونس و مصر از این تجربه استفاده بعمل آمد.
تلاشهای رژیم سوریه در سرنگون و ریشه کن نمودن قیام مردم به شکست مواجه شد و آخرین تلاش آنها این بود که جنبش مردمی را به نام یک حرکت سلفی مسلح معرفی نمایند و در این راستا سلاح های مختلف را که گویا از مسجد جامع عمر بدست آوردند به نمایش گذاشتند که این حیله نیز به شکست مواجه شد.
تلاشهای رژیم در نشان دادن تلفات در صفوف گروه های مسلح و انتقال دادن پول توسط افراد سرشناس رژیم به خارج و صادر نمودن فرمان از سوی استخبارات به جهات امنیتی مبنی بر اینکه تعداد کشته شدگان هر چه کمتر نشان داده شود و جرایم و جنایات رژیم در شهرستان حمات و زندانها پوشیده نگهداشته شود!! این همه نشان میدهد که رژیم سوریه مانند رژیم های تونس و مصر از قیام سرنوشت ساز مردمی سخت در هراس است.
آری، محاسبه و زندانی شدن رئیس جمهور بزرگترین کشور عربی (مصر) و دست کشیدن کشور های غربی از حمایت او و بی تفاوت ماندن شان در قبال مزدوران و پشتیبانی از قیام های مردمی در این کشورها بخاطر تأمین مصالح شان... پا های سران رژیم سوریه را به لرزه در آورده است.
من مطمین هستم که رموز رژیم سوریه هوا پیماهایی را برای فرار کردن آماده ساخته اند چنانکه "خامنه ای" و "احمدی نجاد" از ترس قیام مردمی نهضت سبز در سال 2008 خود را آمادۀ فرار نموده بودند.
خاطر نشان باید کرد تظاهراتی که به حمایت از بشار در خیابانها بیرون می آمدند نیز متوقف شد، چنانکه گفته اند "خائن خائف است" ایشان از راه پیمایی طرفداران خود نیز در هراس اند که مبادا علیه رژیم کودتا کنند!!
بدون شک نصر و پیروزی با صبر و شکیبایی انجام می پذیرد.
 آیا مردم مصر گمان می بردند که روزی حسنی و رژیم وی سرنگون گردد؟! هدف نهایی تظاهر کنندگان در مصر اصلاحات و جلوگیری از به ارث بردن ریاست کشور بود اما آنچه رخ داد توانایی آنها را نشان داد که بیشتر از آزروها و خواسته های شان است.
و مردم سوریه نیز قدرت و توانایی شان به مراتب از خواسته ها و مطالب  شان بالاتر است.
بنابر این مردم شریف و انقلابی سوریه از همین الان باید لیستی از جناتیکاران سرشناس و غیره کسانیکه در خونریزی و تبهکاری شریک هستند را آماده سازند تا مورد مجازات قانونی قرار گیرند و کسانی را که هنوز هم از رژیم ستمگر حمایت میکنند به توبه و بازگشت به آغوش ملت دعوت شود قبل از اینکه ساعت مجازات فرا رسد.
بدون شک موفقیتی بزرگی را که مظاهره کننده گان بدست آوردند اینست که انقلاب مردمی را به همان شکل مسالمت آمیزش حفظ نمودند و به دشمن این فرصت را ندادند تا به بهانۀ شورش مسلحانه آنها را سرکوب کند زیرا رژیم تلاش مذبوحانه بخرج داد تا قیام مسالمت آمیز مردم را به یک شورش مسلحانه علیه دولت معرفی نموده به نفع خود بهره برداری کند تا بتواند با ضربۀ نظامی مقاومت مردمی را قمع کند اما تیر شان به هدف نخورد. موفقیت این قیام سترگ کمر پروژۀ صفوی را خواهد شکست و مدد و کمک همکیشان رژیم سفاک سوریه در لبنان را نیز قطع خواهد نمود و برگشت کشور عراق را به آغوش مسلمانان فراهم خواهد ساخت:( وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ)  [يوسف : 21]  «و الله بر کار خود چیره و مسلط است ولی بیشتر مردم نمیدانند».
لکن سوال اینجاست که: سناریوی سقوط رژیم سوریه چگونه خواهد بود؟
 آیا با تضاد و اختلاف میان دو برادر (بشار و ماهر) بر چگونگی اداره و پیشبرد نبرد علیه انقلابی ها؟
یا با قرار گرفتن ارتش در پهلوی مردم؟
یا با کودتا نمودن افسران سنی مذهب در داخل ارتش؟
یا با کودتای سفید علیه رئیس توسط خویشان یا یکی از نماد های قدرتمند رژیم و افسران ارتش؟
یا با مداخلۀ بین المللی چنانکه در لیبیا صورت گرفت؟
یا با یک شورش مردمی قوی و گسترده در یکی از روز های جمعۀ تاریخی؟
این احتمالاتی است ما حدس می زنیم و الله متعال از امور غیب و نهان با خبر است اما به گمان اغلب الله متعال از جهتی این رژیم را سقوط خواهد داد که اصلا کسی گمان آنرا نمیبرد چنانکه سنت الهی همیشه در طول تاریخ علیه ستمکاران و ظالمان چنین بوده که ظالمان و طاغوتیان را از راهی سرنگون نموده که هیچ کسی گمان نمیکرد.
آیا کسی گمان میکرد جرقۀ قیام مردمی سوریه از چند کودکی که بر دیوارها عباراتی را نوشتند افروخته خواهد شد!

0 نظرات: